Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sağlık Yönetiminde İletişim Becerileri | SAY108 | 2 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | SAĞLIK YÖNETİMİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Hasan Tezcan UYSAL |
Ders Veren | |
Amaç |
Yazılı ve sözlü anlatım, tartışma, bireysel sunumlar gibi çalışmalar sayesinde öğrencilere yazılı ve sözlü iletişim becerilerini kazandırmak. Aynı zamanda iletişim süreci, iletişim teorileri, iletişim yöntemleri, sözsüz iletişim, beden dili, yazılı iletişim, sözlü iletişim, etkili konuşma, örgütsel iletişim, örgüt dışı iletişim ve iknanın iletişimi konularını açıklamak. |
Ders İçeriği |
İletişim süreci, iletişim teorileri, iletişim yöntemleri, sözlü, sözsüz, yazılı iletişim, örgütsel iletişim, sunum teknikleri. |
Ders Kaynakları |
Yazılı ve Sözlü Anlatım, Ayşegül CELEPOĞLU
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 5 | 1 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 90 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,53 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Hafta Sağlık Yönetiminde İletişim Becerilerine Giriş | |
2 | İletişim ile ilgili Kavramlar ve İletişim Teorileri | |
3 | İletişim süreci ve unsurları | |
4 | Sözlü iletişim | |
5 | Sözsüz iletişim | |
6 | Yazılı iletişim | |
7 | Örgütsel iletişim ve yönetici | |
8 | Ara sınav | |
9 | Kişilerarası iletişim ve iletişim becerileri | |
10 | İletişim Engellerini Aşma Yöntemleri | |
11 | İletişim Becerileri ve Etkili Konuşma | |
12 | Örgüt Dışı İletişim | |
13 | İknanın İletişimi | |
14 | Final Sınavı |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Ekip çalışması ve işbirliğine uygunluk, yatkınlık kazanabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Algı, sözlü sözsüz iletişim kanalları, etkin dinleme ve ilişkiler dahil olmak üzere kişisel iletişim kavram ve teorilerini kavrayabilir: | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Kurum içi iletişimin önemini kavramak ve iletişimi engelleyen faktörleri tespit edebilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Kendi kişisel ilişkilerini ve iletişim alışkanlıklarını iş yaşamını kolaylaştıran ve zorlaştıran ögelerine ayrıştırabilecek şekilde irdeleyebilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Yeni kişisel iletişim becerileri geliştirebilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ekip çalışması ve işbirliğine uygunluk, yatkınlık kazanabilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 |
Algı, sözlü sözsüz iletişim kanalları, etkin dinleme ve ilişkiler dahil olmak üzere kişisel iletişim kavram ve teorilerini kavrayabilir: | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 3 | 2 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 2 | 4 | 5 |
Kurum içi iletişimin önemini kavramak ve iletişimi engelleyen faktörleri tespit edebilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 |
Kendi kişisel ilişkilerini ve iletişim alışkanlıklarını iş yaşamını kolaylaştıran ve zorlaştıran ögelerine ayrıştırabilecek şekilde irdeleyebilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 4 | 2 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 2 | 4 | 5 |
Yeni kişisel iletişim becerileri geliştirebilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 |