Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sağlık Kurumlarında İnsan Kaynakları Yönetimi | SAY201 | 3 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | SAĞLIK YÖNETİMİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Hasan Tezcan UYSAL |
Ders Veren | Doç. Dr. Burhanettin UYSAL |
Amaç |
İnsan Kaynakları Yönetimi kapsamında kavramlar, işlevler, teknikler, yöntemler, yaklaşımlar, konu ile ilgili yapılan araştırmalar, sağlık kurumlarındaki uygulamalar ve yaklaşımları açıklamak. |
Ders İçeriği |
İnsan Kaynakları Yönetimi kapsamındaki kavramlar, işlevler, teknikler, yöntemler, yaklaşımlar (İKY örgütlenmesi, iş analizi, iş tasarımı, insangücü planlaması, işgören seçme, eğitim ve geliştirme, kariyer yönetimi, başarı değerleme, iş değerleme ve ücret yönetimi, işgöreni kalıcı kılma, İKY bilgi yönetimi); Konu ile ilgili yapılan araştırmalar ile sağlık kurumlarındaki uygulamalar, yaklaşımlar. |
Ders Kaynakları |
Dursun, Bingöl, İnsan Kaynakları Yönetimi, Beta Basım Yayıncılık, İstanbul,2013.
Cavide, Uyargil, vd., İnsan Kaynakları Yönetimi, Beta Basım Yayıncılık, 5. Baskı, İstanbul, 2010. Ramazan, Geylan, vd., İnsan Kaynakları Yönetimi, Editör: Ramazan Geylan ve Zümrüt Tonus, Anadolu Üniversitesi Yayınları, No: 2900, Eskişehir, 2013. 1.Kavuncubaşı Ş. ve Yıldırım S. Hastane ve Sağlık Kurumları Yönetimi, Siyasal Kitabevi, Ankara,2010.Barlı Ö. Davranış Bilimleri ve Örgütlerde Davranış, Afşar Matbaacılık, Erzurum, 2010. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Toplam | 30 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %70 |
Toplam | %70 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %30 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %70 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 20 | 1 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 128 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,02 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İnsan Kaynakları Yönetimi Kavramı ve Genel Çerçevesi | Ders |
2 | İnsan Kaynakları Yönetiminin Gelişimi, Önemi ve Temel İlkeleri | Ders |
3 | İnsan Kaynakları Yönetiminde İş Analizi-İş Tanımı-İş Gerekleri-İş Etüdü ve İş Tasarımı Kavramlarına Genel Bir Bakış | Ders |
3 | İnsan Kaynakları Yönetiminde İş Analizi-İş Tanımı-İş Gerekleri-İş Etüdü ve İş Tasarımı Kavramlarına Genel Bir Bakış | Ders |
5 | İnsan Kaynakları Planlaması ve Taşıması Gereken Özellikler | Ders |
6 | İnsan Kaynakları Sağlama ve Seçme Süreci | Ders |
7 | Çalışan Performansı ve Başarı Değerlendirmesi | Ders |
8 | Motivasyon Süreci ve Ücret Yönetimi | Ders |
9 | Hizmet İçi Eğitim | Ders |
10 | Kariyer Geliştirme | Ders |
11 | İnsan Kaynakları Yönetiminde Liderlik ve Önemi | Ders |
12 | Toplam Kalite Yönetimi ve Ekip Çalışması | Ders |
12 | Toplam Kalite Yönetimi ve Ekip Çalışması | Ders |
14 | Çalışan Sağlığı ve İş Güvenliği | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sağlık kurumlarında insan kaynakları yönetiminin önemini kavrayabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
İnsan kaynakları planlamasının önemini anlayabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Motivasyon ve çalışan performansı kavramlarına ilişkin bilgi edinebilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Sağlık sektöründe ekip çalışmasının önemini kavrayabilri. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sağlık kurumlarında insan kaynakları yönetiminin önemini kavrayabilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
İnsan kaynakları planlamasının önemini anlayabilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Motivasyon ve çalışan performansı kavramlarına ilişkin bilgi edinebilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Sağlık sektöründe ekip çalışmasının önemini kavrayabilri. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |