EN
  • Anasayfa
  • SAY203 Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri (2023-2024 / 3. Yarıyıl)
  • EN
SAY203 - Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri SAY203 3 2 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
SAĞLIK YÖNETİMİ
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz Yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Hasan Tezcan UYSAL
Ders Veren Doç. Dr. Hasan Tezcan UYSAL
Amaç

Bilim ve diğer bilgi türleri arasındaki farkı, bilimsel araştırma sürecini, araştırma konularının seçiminde dikkate alınması gereken ölçütleri ve bir konuyu araştırılabilir hale getirmenin yollarını, hata kaynaklarını, ölçüm ve ölçek türleri ile geçerlik ve güvenirlik konularını, örnekleme yapmanın gerekliliği ve yöntemleri ile araştırma yaklaşımlarını öğrenmiş olacak ve anket, mülakat ve gözlem yöntemlerini uygulayabilecektir.

Ders İçeriği

Bilim, pozitivist ve pozitivist ötesi bilim yaklaşımları; bilimsel araştırmalarda kullanılan temel kavramlar; bilimsel araştırma süreci ve aşamaları; eleştirel kaynak incelemesi; araştırmalarda hata kaynakları; araştırmalarda ölçüm, ölçek türleri; geçerlik ve güvenirlik; örnekleme; araştırma yaklaşımları; anket, mülakat ve gözlem yöntemleri ve türleri.

Ders Kaynakları Ali Yıldırım, Hasan Şimşek, 2008, Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayıncılık, Ankara
Erhan Ayşan, 2009, İnternet Desteğinde Bilimsel Makale ve Tez Yazımı, Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul
Osman Hayran, 2012, Sağlık Bilimlerinde Araştırma Ve İstatistik Yöntemler, Nobel Tıp Kitabevi
Semra Erdoğan, Nursen Nahcivan, Nihal Esin (2014), Hemşirelikte Araştırma: Süreç, Uygulama ve Kritik, Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul
Sabahat Güven Tezcan (2017), Temel Epidemiyoloji, Hipokrat Kitabevi,Ankara
Niyazi Karasar, 2008, Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Kitabevi, Ankara
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 14 28
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 16 1 16
Final Final 30 1 30
Toplam İş Yükü (Saat) 102
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Giriş ve dersin amacının tanıtılması Ders
2 Araştırma sürecine giriş Ders
3 Araştırma problemi, araştırmanın amacı, değişkenler Ders
4 Nicel kantitatif araştırma yöntemleri Ders
5 Örnekleme yöntemleri Ders
6 Tanımlayıcı ve Kesitsel Araştırmalar Ders
7 Ara sınav Ders
8 Vaka Kontrol Araştırmaları Ders
9 Kohort Araştırmaları Ders
10 Nitel Araştırmalar Ders
11 Yöntemsel Araştırmalar Ders
12 Araştırma etiği Ders
13 Temel istatistiksel yöntemler Ders
14 Örnek araştırma incelemesi Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Bilgi ve bilim kavramları ile bilimsel araştırma hakkında genel bilgi edinebilir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Veri analizi ve veri analizinde kullanılan istatistiksel yöntemlerini öğrenebilir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Araştırma etiğinin önemini kavrayabilir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Araştırma yöntemlerini ve sürecini açıklayabilir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Bilimsel araştırma sonuçlarının rapora dönüştürülmesini öğrenebilir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Bilgi ve bilim kavramları ile bilimsel araştırma hakkında genel bilgi edinebilir. 2 3 3 3 5 4 4 5 4 3 2 5 2 5 2
Veri analizi ve veri analizinde kullanılan istatistiksel yöntemlerini öğrenebilir. 2 3 3 3 5 4 4 5 4 3 2 5 2 5 2
Araştırma etiğinin önemini kavrayabilir. 2 3 3 3 5 4 4 5 4 3 2 5 2 5 2
Araştırma yöntemlerini ve sürecini açıklayabilir. 2 3 3 3 5 4 4 5 4 3 2 5 2 5 2
Bilimsel araştırma sonuçlarının rapora dönüştürülmesini öğrenebilir. 2 3 3 3 5 4 4 5 4 3 2 5 2 5 2