EN
  • Anasayfa
  • SAY205 Sağlık Kurumları Yönetimi I (2024 - 2025 / 3. Yarıyıl)
  • EN
SAY205 - Sağlık Kurumları Yönetimi I
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Sağlık Kurumları Yönetimi I SAY205 3 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
SAĞLIK YÖNETİMİ
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz Yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Hasan Tezcan UYSAL
Ders Veren Öğr. Gör. Dr. İlknur KIRAN MORKOÇ
Amaç

Öğrenci bu dersin sonunda sağlık kavramını, sağlık sistemini, sağlık sisteminin örgütlenmesini, tasarımını ve Türkiye’deki sağlık örgütlenmesini öğrenir..

Ders İçeriği

Dersin içeriğinde Sağlık kavramı, sağlığı etkileyen faktörler, sağlık hizmetlerinin temel özellikleri, sağlık hizmetleri kullanımı etkileyen faktörler, sağlık sistemi, etkili sağlık sisteminin özelliklerini, sağlık kurumlarının yapısal tasarımı, Türkiye’de sağlık hizmetlerinin gelişimini ve örgütlenmesi, uluslararası sağlık kuruluşları konuları yer almaktadır.

Ders Kaynakları Hastane ve Sağlık Kurumları Yönetimi, Şahin Kavuncubaşı ve Selami Yıldırım
Sağlık Bakanlığı Veritabanı
Tengilimoğlu,D.,Işık, O.,Akbolat,M., Sağlık İşletmeleri Yönetimi, Nobel Yayınevi, 2012.
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev 1 20
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 14 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 15 1 15
Final Final 15 1 15
Toplam İş Yükü (Saat) 128
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,02
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Sağlık ve Sağlığı etkileyen Faktörler Ders Tartışmalı Ders
2 Sağlık Hizmetleri Ders Tartışmalı Ders
3 Sağlık Kurumları ve İşlevleri Ders Tartışmalı Ders
4 Türkiye'de Sağlık Örgütlenmesi ve Sağlık Bakanlığı Ders Tartışmalı Ders
5 Sağlık Kurumları Yönetimine Giriş Ders Tartışmalı Ders
6 Hastane Organizasyonu Ders Tartışmalı Ders
7 Hastane Yönetim Kurulları Ders Tartışmalı Ders
8 Tıp Hizmetleri Organizasyonu Ders Tartışmalı Ders
9 Hastane Yöneticisi Ders Tartışmalı Ders
9 Hastane Yöneticisi Ders Tartışmalı Ders
11 Sağlık Bakanlığı Hastanelerinin Yönetim ve Organizasyonu Ders Tartışmalı Ders
12 Üniversite Hastanelerinin Yönetim ve Organizasyonu Ders Tartışmalı Ders
13 Sağlık Kurumlarında Stratejik Yönetim Ders Tartışmalı Ders
14 Sağlık Kurumlarında Kurumlararası İşbirliği Stratejileri Ders Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Sağlık kavramını öğrenir Sağlığı etkileyen faktörleri öğrenebilir. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Sağlık sistemini, etkili sağlık sisteminin özelliklerini kavrayabilir. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Türkiye’de sağlık hizmetlerinin gelişimini ve örgütlenmesini kavrar Uluslararası sağlık kuruluşlarını öğrenebilir. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Sağlık kavramını öğrenir Sağlığı etkileyen faktörleri öğrenebilir. 5 4 5 5 5 5 5 5 5 5 4 2 5 5 3
Sağlık sistemini, etkili sağlık sisteminin özelliklerini kavrayabilir. 5 5 5 5 5 5 5 5 4 4 4 3 2 5 4
Türkiye’de sağlık hizmetlerinin gelişimini ve örgütlenmesini kavrar Uluslararası sağlık kuruluşlarını öğrenebilir. 5 5 5 5 5 4 5 4 4 4 4 2 2 5 4