Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Tıbbi Dokümantasyon | SAY202 | 4 | 3 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | SAĞLIK YÖNETİMİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Hasan Tezcan UYSAL |
Ders Veren | Doç. Dr. Sabahat COŞKUN |
Amaç |
Tıbbi doküman kavramı, önemi ve tıbbi dokümantasyon işlemleri hakkında bilgi sağlama ve beceri kazandırma. |
Ders İçeriği |
Tıbbi Kayıtlarla İlgili Temel Kavramlar, Tıbbi dokümantasyonun tarihçesi, hukuki boyutları, hastane bilgi sistemi, yazışma teknikleri, dosyalama ve arşivleme, tıbbi dokümantasyon hizmetlerinde etik. |
Ders Kaynakları |
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik (2016). Editör: Aylanur Ataklı. Güneş Tıp Kitabevleri. Ankara.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 6 | 1 | 6 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 81 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,18 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tıbbi Kayıtlarla İlgili Temel Kavramlar | Ders |
2 | Tıbbi Dokümantasyonun Tarihçesi ve Türkiye’deki Gelişmeler | Ders |
3 | Tıbbi Dokümanların Temel Özellikleri, Kapsamı ve Önemi | Ders |
4 | Sağlık Enformasyon Sistemleri | Ders |
5 | Hastane Bilgi Sistemleri ve Elektronik Kayıtlar | Ders |
6 | Sağlık Kuruluşlarında Kullanılan Dokümanlar | Ders |
7 | Yazışma Teknikleri | Ders |
8 | Dosyalama ve Dosyalama Sistemleri | Ders |
9 | Arşiv ve Arşivleme | Ders |
10 | Tıbbi Terminoloji | Ders |
11 | Hasta Dosyalarının Standardizasyonu ve Dosyalama İşlemleri | Ders |
12 | Sağlık Bilgi Sistemlerinin Hukuki Yönleri | Ders |
13 | Hasta Dosyaları ve Dosyalama Uygulamaları | Ders |
14 | Tıbbi Dokümantasyon Hizmetlerinde Etik | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Tıbbi dokümanların önemini anlayabilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Tıbbi dokümanların tarihi gelişimini kavrayabilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Tıbbi dokümanların gizliliği, saklanması ve standardizasyonunu anlayabilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tıbbi dokümanların önemini anlayabilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 |
Tıbbi dokümanların tarihi gelişimini kavrayabilir. | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 3 | 2 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 |
Tıbbi dokümanların gizliliği, saklanması ve standardizasyonunu anlayabilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |