| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Tıbbi Dokümantasyon | SAY202 | 4 | 3 + 0 | 3,0 |
| Birim Bölüm | SAĞLIK YÖNETİMİ |
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Sabahat COŞKUN (Yıl: 2025 - 2026) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Tıbbi doküman kavramı, önemi ve tıbbi dokümantasyon işlemleri hakkında bilgi sağlama ve beceri kazandırma. |
| Ders İçeriği |
Tıbbi Kayıtlarla İlgili Temel Kavramlar, Tıbbi dokümantasyonun tarihçesi, hukuki boyutları, hastane bilgi sistemi, yazışma teknikleri, dosyalama ve arşivleme, tıbbi dokümantasyon hizmetlerinde etik. |
| Ders Kaynakları |
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik (2016). Editör: Aylanur Ataklı. Güneş Tıp Kitabevleri. Ankara.
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 14 | 14 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 14 | 14 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 14 | 14 |
| Final | Final | 1 | 14 | 14 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 70 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,75 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Tıbbi Kayıtlarla İlgili Temel Kavramlar | Ders |
| 2 | Tıbbi Dokümantasyonun Tarihçesi ve Türkiye’deki Gelişmeler | Ders |
| 3 | Tıbbi Dokümanların Temel Özellikleri, Kapsamı ve Önemi | Ders |
| 4 | Sağlık Enformasyon Sistemleri | Ders |
| 5 | Hastane Bilgi Sistemleri ve Elektronik Kayıtlar | Ders |
| 6 | Sağlık Kuruluşlarında Kullanılan Dokümanlar | Ders |
| 7 | Yazışma Teknikleri | Ders |
| 8 | Dosyalama ve Dosyalama Sistemleri | Ders |
| 9 | Arşiv ve Arşivleme | Ders |
| 10 | Tıbbi Terminoloji | Ders |
| 11 | Hasta Dosyalarının Standardizasyonu ve Dosyalama İşlemleri | Ders |
| 12 | Sağlık Bilgi Sistemlerinin Hukuki Yönleri | Ders |
| 13 | Hasta Dosyaları ve Dosyalama Uygulamaları | Ders |
| 14 | Tıbbi Dokümantasyon Hizmetlerinde Etik | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Tıbbi dokümanların önemini anlayabilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Tıbbi dokümanların tarihi gelişimini kavrayabilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Tıbbi dokümanların gizliliği, saklanması ve standardizasyonunu anlayabilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Tıbbi dokümanların önemini anlayabilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | ;
| Tıbbi dokümanların tarihi gelişimini kavrayabilir. | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 3 | 2 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | ;
| Tıbbi dokümanların gizliliği, saklanması ve standardizasyonunu anlayabilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Ortalama Değer | 5 | 4,33 | 4,33 | 4,33 | 4,33 | 4,33 | 4,67 | 4,33 | 3,67 | 4 | 4,33 | 4,67 | 4,33 | 4 | 4,67 |