Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sağlık Turizmi ve Kültürlerarası Yaklaşım | SAY204 | 4 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | SAĞLIK YÖNETİMİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Hasan Tezcan UYSAL |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı sağlık turizmi ile ilgili kavramların bilinmesi, dünyada ve Türkiye'de sağlık turizminin analiz edilmesi ve sağlık turizmi sektörünün gelişiminin incelenmesidir. |
Ders İçeriği |
Bu dersin içeriği; sağlık turizmi kavramını, sağlık turizminin özelliklerini, gelişimini ve sağlık turizmi sektörünü, sağlık sektöründeki düzenlemeleri, sağlık turizmi türlerinin incelenmesini içermektedir. |
Ders Kaynakları |
Sağlık Turizmi, İnci Erdoğan Tarakçı ve Burhanettin Uysal, 2020.
Sağlık Turizmi, Saadet Pınar Temizkan, 2015. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 4 | 14 | 56 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 7 | 1 | 7 |
Final | Final | 20 | 1 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 125 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,90 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Sağlık Turizmi: Kuramsal Bir Çerçeve | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
2 | Sağlık Turizminin Sınıflandırılması: Sağlık Turizmi Türleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
3 | Sağlık Turizminin Özellikleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
4 | Sağlık Turizminin Gelişimi ve Nedenleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
5 | Sağlık Turizmi Politikası ve Planlaması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
6 | Ara Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
7 | Sağlık Turizmi Sektörü | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
8 | Sağlık Turizmi Endüstrisi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
9 | Sağlık Turizminde Risk ve Güvenlik | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
10 | Sağlık Turizminde Düzenlemeler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
11 | Türkiye'de Sağlık Turizmi: Termal Turizm | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
12 | Türkiye'de Sağlık Turizmi: Engelli ve Yaşlı Turizmi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
13 | Türkiye'de Sağlık Turizmi: Medikal Turizm | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
14 | Türkiye'de Sağlık Turizmi: Wellness ve Spa Turizmi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
15 | Dünyada Hastaların Serbest Dolaşımı ve Sağlık Turizmi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
16 | Final Sınavı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Turizm ve Sağlık turizmi alanında yetkinlik kazanabilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Turizm ve sağlık turizminin ekonomiye katkısı konusunda sektörel bilgi sahibi olabilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Sağlık turizmi türleri hakkında yeterli bilgi sahibi olabilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Sağlık sektörü açısından karşılaşılabilecek riskler ve alınması gereken önlemler hakkında farkındalık kazanabilir ve bilgi sahibi olabilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Sağlık turizminde aracı kurumlar, sorumluluklar ve akreditasyon konularında yeterli bilgiye sahip olabilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Turizm ve Sağlık turizmi alanında yetkinlik kazanabilir. | 3 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Turizm ve sağlık turizminin ekonomiye katkısı konusunda sektörel bilgi sahibi olabilir. | - | - | - | 3 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sağlık turizmi türleri hakkında yeterli bilgi sahibi olabilir. | - | - | - | 3 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sağlık sektörü açısından karşılaşılabilecek riskler ve alınması gereken önlemler hakkında farkındalık kazanabilir ve bilgi sahibi olabilir. | - | 3 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sağlık turizminde aracı kurumlar, sorumluluklar ve akreditasyon konularında yeterli bilgiye sahip olabilir. | - | - | - | 3 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |