Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sağlık Kurumları Yönetimi II | SAY206 | 4 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | SAĞLIK YÖNETİMİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Hasan Tezcan UYSAL |
Ders Veren | |
Amaç |
Hastanelerin gelişimi, amacı, sınıflandırılması, özellikleri, Türkiye’de ve Dünyada hastane organizasyon yapıları, hastane kuruluşu aşamaları ve mimari özellikleri, yasal düzenlemeleri hakkında bilgi sahibi olma, değerlendirme ve analiz yapabilme amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Bu derste hastanelerin tanımı, fonksiyonları, organizasyon açısından özellikleri, Türkiye’de hastanelerin organizasyon yapısı, çeşitli ülkelerde hastanelerin organizasyon yapısı, hastanelerde faaliyet gösteren komiteler, hastane kuruluş aşamaları, mimari özellikleri, hastane işletme yönetmelikleri ve ilgili hukuki kaynaklar üzerinde durulur. |
Ders Kaynakları |
Tengilimoğlu,D.,Işık, O.,Akbolat,M., Sağlık İşletmeleri Yönetimi, Nobel Yayınevi, 2012.
Kavuncubaşı, Ş.,,Yıldırım, S., Hastane ve SağlıkmKuruluşları Yönetimi, Siyasal Kitabevi, 2010. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 16 | 1 | 16 |
Final | Final | 28 | 1 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 128 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,02 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Sağlık kurumlarında dış kaynaklardan yararlanma | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
2 | Sağlık kurumlarında örnek edinme | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
3 | Sağlık kurumlarının yapısla tasarımı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
4 | Sağlık kurumlarında insan kaynakları yönetimi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
5 | Sağlık insangücü planlaması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
6 | Hekim performans yönetimi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
7 | Sağlık kurumlarında yönetsel bilgi sistemleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
8 | Ara sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
9 | Klinik bilgi sistemleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
10 | Sağlık kurumlarında kalite yönetimi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
11 | Sağlık kurumlarında hasta tatmini | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
12 | Sağlık kurumlarında ekip çalışması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
13 | Sağlık kurumlarında verimlilik yönetimi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
14 | Sağlık kurumlarında değişim mühendisliği | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sağlık kurumlarında dış kaynaklardan yararlanma modellerini ve örnek edimini öğrenebilir. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Sağlık kurumlarının yapısal tasarımını öğrenebilir. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Sağlık kurumlarında insan kaynakları yönetimin, işlevlerini ve sağlık insan gücü planlamasını öğrenebilir. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Sağlık kurumlarında bilgi sistemlerini, kalite yönetimini ve hasta tatminini öğrenebilir. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Sağlık kurumlarında ekip çalışmasını, verimlilik yönetimini ve değişim mühendisliğini öğrenebilir. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sağlık kurumlarında dış kaynaklardan yararlanma modellerini ve örnek edimini öğrenebilir. | 3 | 2 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 5 | 2 | 3 | 5 | 4 | 4 |
Sağlık kurumlarının yapısal tasarımını öğrenebilir. | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 | 5 | 3 | 3 | 4 | 5 | 4 |
Sağlık kurumlarında insan kaynakları yönetimin, işlevlerini ve sağlık insan gücü planlamasını öğrenebilir. | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 |
Sağlık kurumlarında bilgi sistemlerini, kalite yönetimini ve hasta tatminini öğrenebilir. | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 |
Sağlık kurumlarında ekip çalışmasını, verimlilik yönetimini ve değişim mühendisliğini öğrenebilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 |