Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Medeni Hukuk | SAY212 | 4 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | SAĞLIK YÖNETİMİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Hasan Tezcan UYSAL |
Ders Veren | |
Amaç |
Özel hukuk alanının en temel dersi olan medeni hukuk dersinin amacı öğrencilere özel hukukun temel kavramlarının, Türk Medeni Kanunu’nun başlangıç hükümlerinin, kişiler hukukunun ve aile hukukunun öğretilmesini sağlayarak öğrenciyi özel hukuk alanında derinleşmeye hazırlamaktır. |
Ders İçeriği |
Temel kavramlar bölümünde, Medeni Hukukun konusu,Medeni Hukukun yürürlük kaynakları ve uygulanması, Medeni Hukukun bazı temel kavramları; hak kavramı, hakların çeşitleri, hakların kazanılması ve kaybedilmesi, hakların korunması anlatılır. Kişiler hukuku bölümünde ise kişiler hukukunun anlamı ve yeri, gerçek kişiler (kişiliğin başlangıcı ve sona ermesi, hak ehliyeti, fiil ehliyeti), tüzel kişiler, nişanlanma, evlenme, evlenmenin sona ermesi, hısımlık, velayet ve vesayet konuları anlatılır. |
Ders Kaynakları |
M. Kemal Oğuzman./Nami Barlas, Medeni Hukuk, İstanbul 2020.
M. Kemal Oğuzman/ Özer Seliçi/ Saibe Oktay Özdemir, Kişiler Hukuku, İstanbul 2020. O. Gökhan Antalya/ Murat Topuz, Medeni Hukuk Cilt I (Giriş – Temel Kavramlar – Başlangıç Hükümleri), Ankara 2021. Bilge Öztan, Medeni Hukuk’un Temel Kavramları, Ankara 2020 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Hukuk kavramı ve medeni hukuka ilişkin genel bilgiler. | Ders |
2 | Hak kavramı, hakkın konusu, hak sahibi kavramları ve hak ayrımları. | Ders |
3 | Hakların kazanılması ve kaybedilmesi | Ders |
4 | Hukuki olay, hukuki fiil ve hukuki işlem kavramları. | Ders |
4 | Hukuki olay, hukuki fiil ve hukuki işlem kavramları. | Ders |
6 | İyiniyet kavramı ve iyiniyetin korunması. | Ders |
7 | Dürüstlük kuralı ve hakkın kötüye kullanılması yasağı | Ders |
8 | Kişiler hukukunun konusu, temel ilkeleri ve gerçek kişi kavramı, kişiliğin başlangıcı ve kişiliğin sona ermesi | Ders |
9 | Kişinin ehliyetleri - Hak-Fiil ehliyeti | Ders |
10 | Tüzel kişi kavramı ve tüzel kişilere ilişkin genel esaslar | Ders |
11 | Aile hukukunun konusu, aile kavramı, nişanlanma, nişanlılığın hükümleri ve sona ermesi | Ders |
12 | Evlenme - evlenmenin hukuki niteliği, evlenme ehliyeti, evlenme engelleri, evlenmenin hükümsüzlüğü | Ders |
13 | Evlilik birliğinde mal rejimleri - yasal mal rejimi (edinilmiş mallara katılma rejimi) | Ders |
14 | Vesayet | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Hukukun kaynaklarını, kanunun yorumlanmasını bilmek; hukuk boşluğu ve kanun boşluğu hallerinde boşluğu doldurabilmek; iyiniyet ve dürüslük kavramlarını yorumlayıp uygulayabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Hak kavramını tanımlayabilmek, içeriğine ve özelliklerine göre hakları sınıflandırabilmek; hakkın doğumu, kazanılması, korunması ve kaybedilmesi hususlarını neden-sonuç ilişkisi içerisinde açıklayabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Kişiliğin kazanılması ve kaybedilmesini tespit edebilmek; kişi türlerini ve bu türler arasındaki farkları tespit edebilmek; kişiliğe bağlanan sonuçları uygulayabilmek; fiil ehliyetinin kazanılması, sınırlanması ve kaybedilmesi sebepleri ile bunların sonuçları arasında ilişki kurabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Evliliğin sona erme sebeplerini birbirinden ayırıp tasnif edebilmek; boşanmanın mali sonuçlarını, eşlerin yasal mal rejimlerinin hükümlerini ve tasfiyelerini gerekçeleriyle anlamlandırıp uygulayabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Hukukun kaynaklarını, kanunun yorumlanmasını bilmek; hukuk boşluğu ve kanun boşluğu hallerinde boşluğu doldurabilmek; iyiniyet ve dürüslük kavramlarını yorumlayıp uygulayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Hak kavramını tanımlayabilmek, içeriğine ve özelliklerine göre hakları sınıflandırabilmek; hakkın doğumu, kazanılması, korunması ve kaybedilmesi hususlarını neden-sonuç ilişkisi içerisinde açıklayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kişiliğin kazanılması ve kaybedilmesini tespit edebilmek; kişi türlerini ve bu türler arasındaki farkları tespit edebilmek; kişiliğe bağlanan sonuçları uygulayabilmek; fiil ehliyetinin kazanılması, sınırlanması ve kaybedilmesi sebepleri ile bunların sonuçları arasında ilişki kurabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Evliliğin sona erme sebeplerini birbirinden ayırıp tasnif edebilmek; boşanmanın mali sonuçlarını, eşlerin yasal mal rejimlerinin hükümlerini ve tasfiyelerini gerekçeleriyle anlamlandırıp uygulayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |