Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sosyal Politika | SAY214 | 4 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | SAĞLIK YÖNETİMİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Hasan Tezcan UYSAL |
Ders Veren | |
Amaç |
Sosyal Politika dersinin temel amacı sosyal bilimler alanında lisans eğitimi alan öğrencilere sosyal problemlerin oluşumu ve gelişimi hakkında bilgilendirmek, sosyal problemlerin çözüm yollarını tanıtmaktır. Dünyada ve Türkiye’de sosyal politikanın gelişimini tarihi perspektif içinde aktarmak ve değişen koşullarda ortaya çıkan yeni ortaya çıkan yeni sosyal problemleri analiz edebilecek yetenekleri kazandırmaktır. |
Ders İçeriği |
Sosyal politikanın kavramsal çerçevesi ve gelişimi, sosyal politikanın hedefleri, sosyal politikanın bilimsel ve dini arka planı, sosyal risklerle mücadele açısından koruyucu sosyal politika gibi konuları içermektedir. |
Ders Kaynakları |
Meryem Koray, Sosyal Politika, İmge Kitabevi Ankara 2005
Leo Huberman, Feodal Toplumdan Yirminci Yüzyıla, İletişim Yayınları,İstanbul 2011 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Sosyal politikanın tanımı ve hedefleri. | Ders |
2 | Sosyal Politika kavramının ortaya çıktığı tarihi süreç. | Ders |
3 | Pre - kapitalist Dönemin sosyo - ekonomik koşulları. | Ders |
4 | Feodal çağda sosyal sınıflar ve egemenler. | Ders |
5 | Batı Avrupa’nın Dünyay a açılması ve Ticaret. | Ders |
6 | Burjuva sınıfını Doğuşu ve Toplumsal Önderliği. | Ders |
7 | Fransız Devriminin, Ulus Devlet, Hukuk Devleti, Demokrasi ve Laik Devlet Açısından Sonuçları. | Ders |
8 | Fransız Devriminin Siyasal Sonuçları Liberalizm Sürekli devrim, Jakobenizm ve Muhafazakarlık | Ders |
9 | Sanayi devrimi | Ders |
10 | Sanayi devriminin sonuçları, Liberal sanayi Kapitalizmi ve işçi sınıfının Yoksulluğu | Ders |
11 | Yoksulluğa karşı Sosyal Protesto ve Muhalefet Hareketleri - Sosyalizm | Ders |
12 | Batı Avrupa’nın çözümü Sosyal Liberal Sentez | Ders |
13 | Keynezyen uzlaşma ve Müdahaleci Kapitalizm | Ders |
14 | Bireysel İlişkilerden toplu ilişkiler düzenine çalışma hayatı | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenci sosyal politikanın gelişimine yol açan tarihi süreçleri anlar ve analiz edebilir. ; | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrenci sosyal politikanın gelişimine yol açan tarihi süreçleri Kapitalizm ve sosyalizmin ekonomik sistem olarak ortaya çıkışını ve dayandığı temelleri bilir. ; | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Tarihsel bilgi ve kanıtları kullanarak güncel sosyal sorunları analiz edebilir, var olan tartışmaları kavrayabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Sosyal problemler karşısında kullanılan sosyal politika araçlarını tanıyabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Küreselleşme başlığı altında toplanan gelişme ve değişmelerin sosyal politika kazanımlarına etkisini açıklayabilir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenci sosyal politikanın gelişimine yol açan tarihi süreçleri anlar ve analiz edebilir. ; | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci sosyal politikanın gelişimine yol açan tarihi süreçleri Kapitalizm ve sosyalizmin ekonomik sistem olarak ortaya çıkışını ve dayandığı temelleri bilir. ; | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tarihsel bilgi ve kanıtları kullanarak güncel sosyal sorunları analiz edebilir, var olan tartışmaları kavrayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sosyal problemler karşısında kullanılan sosyal politika araçlarını tanıyabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Küreselleşme başlığı altında toplanan gelişme ve değişmelerin sosyal politika kazanımlarına etkisini açıklayabilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |