Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İdare Hukuku | SAY216 | 4 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | SAĞLIK YÖNETİMİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Hasan Tezcan UYSAL |
Ders Veren | |
Amaç |
İdare hukukunun temel kavramlarını, ilkelerini, kurallarını öğretmek. |
Ders İçeriği |
Bu derste, idare kavramı tanımlanmakta ve Türk idari teşkilatının unsurları ve özellikleri üzerinde durulmaktadır. Gerek merkezden yönetim, gerekse yerinden yönetim esaslarına ait unsurlar, son yasal değişiklikler de göz önünde tutularak öğrencilere aktarılmaktadır. Ayrıca, kamu personeli kavramı ve buna bağlı hak ve yükümlülükler ile disiplin hukuku da Danıştay kararları ışığında incelenmektedir. Kamu malı kavramı tanımlanmakta, kamu mallarının hukuki rejimi ve yararlanma usulleri anlatılmaktadır. |
Ders Kaynakları |
GÖZLER Kemal, İdare Hukuku Dersleri;
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 14 | 1 | 14 |
Final | Final | 28 | 1 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 126 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,94 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İdare Kavramı ve İdare Hukuku | Ders |
2 | İdare Hukukunun Doğuşu, Gelişimi ve Özellikleri | Ders |
3 | İdare Hukukunun Kaynakları | Ders |
4 | İdare Hukukunu Etkileyen Anayasal İlkeler | Ders |
5 | İdare Hukukunu Etkileyen Anayasal İlkeler | Ders |
6 | İdari Teşkilata Hakim Olan İlkeler | Ders |
7 | Merkezi İdare (Merkez Teşkilatı) | Ders |
8 | Arasınav | Ders |
9 | Merkezi İdare (Taşra Teşkilatı) | Ders |
10 | Mahalli İdareler | Ders |
11 | Hizmet Yönünden Yerinden Yönetim Kuruluşları | Ders |
12 | İdari İşlem Kavramı, Özellikleri, İdari İşlemlerin Sınıflandırılması | Ders |
13 | İdari İşlemin Unsurları, Yürürlüğe Girmesi, Sona Ermesi | Ders |
14 | İdari İşlemlerin Hukuka Aykırılığının Yaptırımları | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İdare hukukuna ilişkin temel ilkeleri ve kavramları açıklayabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
İdare hukukunun kaynaklarını sınıflandırabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Türkiye’nin idari teşkilatını ve idarenin görevlerini açıklayabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
İdari teşkilat ile anayasal ilkeler arasındaki ilişkiyi yorumlayabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
İdari işlem kavramını, bu kavramın unsurlarını, özelliklerini ve sınıflandırılmasını açıklayabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İdare hukukuna ilişkin temel ilkeleri ve kavramları açıklayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İdare hukukunun kaynaklarını sınıflandırabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Türkiye’nin idari teşkilatını ve idarenin görevlerini açıklayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İdari teşkilat ile anayasal ilkeler arasındaki ilişkiyi yorumlayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İdari işlem kavramını, bu kavramın unsurlarını, özelliklerini ve sınıflandırılmasını açıklayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |