Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Kamusal Alanda Protokol ve Sosyal Davranış | SAY215 | 3 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | SAĞLIK YÖNETİMİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Hasan Tezcan UYSAL |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı, öğrencilere, gerek günlük hayatta gerekse kurumu temsil etme ve diğer çalışanlara örnek olabilme adına görgü kuralları ve protokol bilgisi kazandırmak, bu bilgileri uygun yer ve zamanda davranış olarak sergileme ve uygulama becerisini edindirmektir. |
Ders İçeriği |
Protokol, Protokol listeleri, kurum ve kuruluşlarda uygulanan protokol kuralları, yazılı ve sözlü iletişimde protokol, kurumsal etkinliklerde uygulanacak protokol kuralları ve yönetici asistanının temsil görevinde uygulayacağı protokol kuralları. |
Ders Kaynakları |
Protokol ve Sosyal Davranış Kuralları, Nihat Aytürk, Nobel Yayınları, 2017, Ankara
Protokol Yönetimi |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 15 | 1 | 15 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 5 | 1 | 5 |
Ödev 2 | Ödev 2 | 5 | 1 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 119 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,67 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Protokole giriş | |
2 | Sosyal Hayatta Protokolün Yeri ve Önemi | |
3 | Protokolde Temel İlke ve Kurallar | |
4 | Sosyal Hayatta ve İş Ortamında Hitap, Selamlama ve Tanışma Kuralları | |
5 | Sosyal Hayatta ve İş Ortamında El sıkışma, Konuşma-Dinleme ve Hediye Alma Kuralları | |
6 | Sosyal Hayatta ve İş Ortamında Çiçek Sunma, Teşekkür Etme ve Telefonda Konuşma Kuralları | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Protokol Türleri ve Protokol Listeleri | |
9 | Tören Protokolü | |
10 | Makam Protokolü | |
11 | Davet ve Ziyafet Protokolü | |
12 | Taşıt ve Bayrak Protokolü | |
13 | Resmi Yazılarda Protokol Kuralları | |
14 | Yönetici Asistanlığı Protokolü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Protokolün tanımı ve sosyal ve iş hayatındaki önemini kavrayabilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
Makam, toplantı ve brifing protokolünü öğrenebilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
Bayrak ve taşıt protokolünü öğrenebilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
Protokol ilkeleri ve protokol sıra düzenlerini öğrenebilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
Resmî yazışma protokolü ve protokol yazılarını kavrayabilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Protokolün tanımı ve sosyal ve iş hayatındaki önemini kavrayabilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 3 | 2 | 3 | 3 | 5 | 5 | 3 | 1 | 1 | 5 |
Makam, toplantı ve brifing protokolünü öğrenebilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 5 | 3 | 1 | 1 | 5 |
Bayrak ve taşıt protokolünü öğrenebilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 1 | 3 | 1 | 1 | 5 |
Protokol ilkeleri ve protokol sıra düzenlerini öğrenebilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 5 | 3 | 1 | 1 | 5 |
Resmî yazışma protokolü ve protokol yazılarını kavrayabilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 5 | 3 | 1 | 1 | 5 |