Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Avrupa Birliği ve Sağlık | SAY313 | 5 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | SAĞLIK YÖNETİMİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Hasan Tezcan UYSAL |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı; AB ve AB-Türkiye ilişkilerinin anlaşılmasının sağlanması, AB sağlık politikalarının öğrenilmesinin sağlanması ve Türkiye-AB ilişkilerinin sağlık ve sağlık politikaları açısından analiz edilmesi ve değerlendirilmesi becerisinin kazandırılmasıdır. |
Ders İçeriği |
Bu dersin içeriği; genel olarak AB, AB-Türkiye ilişkileri, AB ve sağlık ve Türkiye-AB ilişkilerinin sağlık ve sağlık politikaları açısından analizi ve değerlendirilmesi konularından oluşmaktadır. |
Ders Kaynakları |
Featherstone K and Radaelli CM. (Eds). The Politics of Europeanization. Oxford University Press, Oxford.
Karluk R. (2002). Avrupa Birliği ve Türkiye. Beta Yayınları, İstanbul. Koray M. (2002). Avrupa Toplum Modeli (Nereden Nereye). TÜSES Yayınları, İstanbul. Mossialos E, Permanand G, Beaten R and Hervey TK. (Eds) (2010). Health System Governance in Eurupe ? The Role of European Union Law and Policy. European Observatory on Health Systems and Policies. Cambridge Rosenmöller M, McKee M and Beaten R. (Eds) (2006). Patient Mobility in the European Union ? Learning From Experience. European Observatory on Health Systems and Policies. WHO. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Uluslar üstü Bir Organizasyon: Avrupa Birliği | Ders |
2 | Türkiye - Avrupa Birliği İlişkileri | Ders |
3 | Avrupa Birliği’nin Sosyal Boyutu: Avrupa Sosyal Modeli, AB Sosyal Modeli ve AB Sosyal Politikaları | Ders |
4 | Avrupa Birliği ve Sağlık-1: Sağlığın AB Düzeyinde Ele Alınmasının Nedenleri, AB Sağlık Politikasının Amaçları, AB Sağlık Politikasının Dayandırıldığı Temel İlkeler | Ders |
5 | Avrupa Birliği ve Sağlık-2: AB’nin Sağlığa İlişkin Rolleri ve Sorumlulukları, AB Sağlık Politikasının Gelişmesinde Etkili Olan Faktörler | Ders |
6 | Avrupa Birliği ve Sağlık-3: AB Sağlık Politikasının Tarihsel Gelişimi ve Evrimleşme Süreci | Ders |
7 | Avrupa Birliği ve Sağlık-4: AB’de Sağlık Örgütlenmesi, AB’de Sağlık Politikası Oluşturma ve Karar Alma Süreci, AB, Uluslararası İşbirliği ve Sağlık | Ders |
8 | Ara sınav | Ders |
9 | Avrupa Birliği ve Sağlık-5: AB’de Sağlık Politikasının Geleceği ve Olası Senaryolar, AB Sağlık Politikalarının Ortak Nitelikleri ve Güçlükler | Ders |
10 | Avrupa Birliği İç Pazarı ve Sağlık-1: AB ve Serbest Dolaşım, Hastaların Serbest Dolaşımı | Ders |
11 | Avrupa Birliği İç Pazarı ve Sağlık-2: Sağlık Çalışanlarının, Malların, Hizmetlerin ve Sermayenin Serbest Dolaşımı | Ders |
12 | Avrupa Birliği’nin Diğer Politikaları ve Sağlık-1: AB Çevre Politikası, AB Taşımacılık Politikası, AB Kamu İhaleleri, Ortak Tarım Politikası, Avrupa Çalışma Süresi Direktifi | Ders |
13 | Avrupa Birliği’nin Diğer Politikaları ve Sağlık-2: Rekabet Politikası, Enformasyon Toplumu Politikası, Ortak Para Birimi, Yeni Genişleme Süreci, AB Bütçesi, Araştırma ve Eğitim Programları | Ders |
14 | Avrupa Sağlık Sistemleri: Genel Bir Çerçeve, Performans, Özellikler, Fırsatlar ve Tehditler | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
AB ve AB-Türkiye ilişkilerini bilebilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
AB sağlık politikalarını bilebilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Türkiye-AB ilişkilerinin sağlık ve sağlık politikaları açısından analiz edebilir ve değerlendirebilebilir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
AB ve AB-Türkiye ilişkilerini bilebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
AB sağlık politikalarını bilebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Türkiye-AB ilişkilerinin sağlık ve sağlık politikaları açısından analiz edebilir ve değerlendirebilebilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |