EN
  • Anasayfa
  • SAY316 Pazarlama Stratejileri (2024 - 2025 / 6. Yarıyıl)
  • EN
SAY316 - Pazarlama Stratejileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Pazarlama Stratejileri SAY316 6 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
SAĞLIK YÖNETİMİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz Yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Hasan Tezcan UYSAL
Ders Veren
Amaç

Ders pazarlama fonksiyonları hakkında temel kararlar, pazarlamanın artan önemi üzerinde yoğunlaşmaktadır. Pazarlama süreçlerine stratejik yaklaşıma ilişkin temel bilgileri sağlamaktadır.

Ders İçeriği

Dersi kapsamında öğrenciler pazarlamanın örgütler ve ürünler için önemini öğreneceklerdir. Bununla birlikte öğrenciler belirli bir markayı yoğun küresel rekabet ortamında nasıl konumlandıracaklarını öğreneceklerdir. Bununla birlikte ders marka mimarisi, marka konumlandırma stratejilerini ve koşul bağımlı marka stratejisi tasarlamayı kapsamaktadır.

Ders Kaynakları Pazarlama Stratejileri: Yönetsel Bir Yaklaşım - Ömer Torlak , Remzi Altunışık - Beta Yayınevi
Strategic Marketing - Todd A. Mooradian, Kurt Matzler, Lawrance J. Ring
Güncel Pazarlama Konuları - Kenan Aydın - Beta Yayınevi
Lecture notes and presentations
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Pazarlama Düşüncesinin Gelişimi, Pazar Odaklılık ve Stratejik Düşünme Ders
2 Jenerik Pazarlama Stratejileri ve Rekabet Avantajlarının Sürdürülebilirliği Ders
3 Stratejik Pazarlama Planlaması Ders
4 İşletme Analizi Ders
5 Sektör ve Rekabet Analizi Ders
6 Müşteri Analizi Ders
7 Pazar Fırsatları Ölçümü ve Pazar Çekiciliği Analizi Ders
8 Ara Sınav Ders
9 Rekabet ve Konumlandırma Stratejileri Ders
10 Yeni Ürünler İçin Konumlandırma Stratejileri Ders
11 Büyüme Dönemi İçin Pazarlama Stratejileri Ders
12 Olgunluk Dönemi İçin Pazarlama Stratejileri Ders
13 Düşüş Dönemi İçin Pazarlama Stratejileri Ders
14 Kriz Dönemlerinde Pazarlama Stratejileri Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Etkili pazarlama ilkeleri, stratejileri ve çalışmaları hakkında bilgi sağlayabilir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Pazarda rekabet stratejilerini uygulayabilir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Müşteri ilişkilerini yönetebilir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Güçlü marka yaratma yollarını bilebilir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Etkili pazarlama ilkeleri, stratejileri ve çalışmaları hakkında bilgi sağlayabilir. - - - - - - - - - - - - - - -
Pazarda rekabet stratejilerini uygulayabilir. - - - - - - - - - - - - - - -
Müşteri ilişkilerini yönetebilir. - - - - - - - - - - - - - - -
Güçlü marka yaratma yollarını bilebilir. - - - - - - - - - - - - - - -