Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Tüketici Davranışları | SAY318 | 6 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | SAĞLIK YÖNETİMİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Hasan Tezcan UYSAL |
Ders Veren | |
Amaç |
Piyasa ekonomisinde talep tarafını oluşturan tüketicilerin neyi, neden ve nasıl satın aldıklarına ilişkin tüketici davranışının temel konuları ve kavramları, sosyal, kültürel, psikolojik ve demografik faktörler, satın alma davranışının işleyişi vb. konularda geleceğin işveren ve işgörenlerini bilgilendirmek, yerinde ve zamanında gerekli uygulamaları sağlamak ve karar vermek açısından donanımlı kılmaktır. |
Ders İçeriği |
Tüketicilerin, onları anlama ve sınıflandırma sürecinde nasıl tanımlanacağı ve araştırılacağı, böylelikle nihai müşteri memnuniyetine ulaşmak için, pazarlama stratejileri / ürünleri / hizmetlerinin nasıl özelleştirilebileceği ile ilgilidir. |
Ders Kaynakları |
• Koç, Erdoğan (2008), Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri, Global ve Yerel Yaklaşım, Şekçin Yay.
Prof. Dr. Hamdi İslamığlu, Prof. Dr. Remzi Altunışık, Tüketici Davranışları, Beta. • Karabulut, Muhittin.(1989)Tüketici Davranışı : Pazarlama Yeniliklerinin Kabulü ve Yayılışı, 3. Baskı / İstanbul . • Odabaşı, Yavuz ve Barış, Gülfidan, (2002) Tüketici Davranışı, MediaCat Yayınları. Prof. Dr. Yavuz Odabaşı, Prof. Dr. Gülfidan Barış, Tüketici Davranışı, MediaCat Odabaşı, Y., Barış, G. Tüketici Davranışı, MediaCat Yay, 13. Baskı. Koç, E. (2016). Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri, Seçkin Yayınları |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tüketici davranışına giriş. | Ders |
2 | Tüketici davranışları kavramı ve pazarlama | Ders |
3 | Tüketici davranış modellleri | Ders |
4 | Psikolojik faktörler: Öğrenme | Ders |
5 | Algılama, öğrenme | Ders |
6 | Tutumlar | Ders |
7 | Tutum ve kişilik. | Ders |
8 | Değer ve yaşam biçimi. | Ders |
9 | Sosyal sınıflar ve gruplar | Ders |
10 | Durumsal faktörler | Ders |
11 | Yeniliklerin yayılması ve konumlandırma | Ders |
12 | Örgütsel satın alma davranışı | Ders |
13 | İletişim | Ders |
14 | tüketici satın alma davranışı | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Tüketici davranışını biçimlendiren sosyo-kültürel, psikolojik ve ekonomik etmenleri açıklayabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Tüketici davranışlarının farklı disiplinlerle ilişkisini açıklayabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Tüketici davranışları hakkında farklı modeller ve yaklaşımlar kurabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Tüketicinin nasıl davrandığını anlayabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tüketici davranışını biçimlendiren sosyo-kültürel, psikolojik ve ekonomik etmenleri açıklayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tüketici davranışlarının farklı disiplinlerle ilişkisini açıklayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tüketici davranışları hakkında farklı modeller ve yaklaşımlar kurabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tüketicinin nasıl davrandığını anlayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |