EN
SAY403 - Sağlık Kurumlarında Kalite Yönetimi ve Akreditasyon
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Sağlık Kurumlarında Kalite Yönetimi ve Akreditasyon SAY403 7 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
SAĞLIK YÖNETİMİ
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz Yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Hasan Tezcan UYSAL
Ders Veren Öğr. Gör. Dr. İlknur KIRAN MORKOÇ
Amaç

Sağlık işletmeleri son derece dinamik, değişken ve rekabetin yoğun olduğu bir ortamda hizmet vermektedir. Böyle bir ortamda insan sağlığını koruma ve iyileştirme fonksiyonunu dolayısıyla toplumun sağlık düzeyini yükseltme görevini üstlenen sağlık sektörünün etkili ve verimli tarzda yönetilmesi son derece önemlidir. Toplumun kıt kaynaklarını önemli ölçüde tüketen sağlık kurumlarının kendilerinden beklenen artı değeri yaratmaları ancak kalite yönetimi anlayışını hayata geçirmeleri ile mümkündür. bu ders öğrencilere kalite yönetimi bilgi ve teorilerini uygulamaya geçirmeye yardımcı olmaktadır. sağlık işletmelerinde kalite kavramı, kalite yönetimine çağdaş yaklaşımlar, kalite ile ilgili değerlendirme sistemleri, akreditasyon, müşteri değeri yaratma, hizmet kalitesinin arttırılması gibi konuları işlenmektedir.

Ders İçeriği

Kalite kavramı ve tarihi gelişimi, sağlık hizmetlerinde kalite kavramı, sağlık hizmetlerinde kalite iyileştirmede yöneticinin rolü, hizmet kalitesi modelleri, sağlık kurumlarında müşteri memnuniyeti ve müşteri memnuniyetinin ölçümü, Türkiye'de hastanelerde kalite anlayışı, sağlık kurumlarında kaliteli hizmetin önemi, sağlık hizmetlerinde kalitenin ölçülmesi, Türkiye'de sağlık hizmetleri kalitesinin ölçümü, kalite iyileştirmede ekip çalışması, kalite iyileştirmede en çok kullanılan ekip çeşitleri, sağlık hizmetlerinde akreditasyon, belgelendirme, kalite ödülleri, hasta güvenliği.

Ders Kaynakları Applying Quality Approach in Healthcare, Second edition: A system´s Approach, Diane L. Kelly, 2006.
Dhillon, B.S., (2007), Reliability Technology, Human Error, and Quality in Health Care, CRC Press, USA
Varkey, P. (2010), Medical Quality Management; Theary and Practice, Jones and Bartlett Publichers, USA.
Stoecklein, M. (2005), ?Quality Improvement Systmes, Theories, and Tools?, (Edit. Scott B. Ransom, Maulik s. Joshi, and David B. Nash), The Healthcare Quality Book; Vision, Stretegy, and Tools, Health Administration Press, Washington.
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev 1 20
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 14 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 10 1 10
Ödev 1 Ödev 1 5 1 5
Ödev 2 Ödev 2 5 1 5
Final Final 15 1 15
Toplam İş Yükü (Saat) 119
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,67
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Kalitenin tanımı, genel kavram olarak kalite, sağlık hizmetinde kalite, kalitenin bileşenleri, kalitenin boyutları, özellikleri Ders
2 Sanayi Devrimi öncesi kalite, Sanayi Devrimi sonrası kalite yönetimi, II. Dünya Savaşı sonrası çağdaş kalite yönetimi, 1980 sonrası kalite, günümüz kalite anlayışı ve kalite yönetim anlayışı Ders
3 Kalite kültürü ve değişim Ders
4 Sağlık hizmetlerinde toplam kalite yönetimi, önemi, ilkeleri, sağlık hizmetlerinde TKY uygulama örnekleri Ders
5 Temel kalite araçları Ders
6 Yalın yönetim Ders
7 6 Sigma Ders
8 Ara Sınav Ders
9 Hizmet kalite kriterleri (kamu ve özel hastaneler) Ders
10 ISO 9000 standartları ve sağlıkta uygulanması Ders
11 Hizmet kalitesinin ölçümü Ders
12 Sağlık hizmetlerinde akreditasyon Ders
13 Dünyadaki sağlık akreditasyon programları Ders
14 Sınav öncesi genel tekrar Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Kalite ve kalite ile ilgili kavramları açıklayabilir. Yazılı Sınav Sözlü Sınav Sunum / Seminer Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Kalite iyileştirme tekniklerini kullanabilir. Yazılı Sınav Sözlü Sınav Sunum / Seminer Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Kalite gelişimini tartışabilir. Yazılı Sınav Sözlü Sınav Sunum / Seminer Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Temel kalite araçlarını açıklayabilir. Yazılı Sınav Sözlü Sınav Sunum / Seminer Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Kalite ile ilgili kavramları ve araçları sağlık yönetimi alanına entegre edebilir. Yazılı Sınav Sözlü Sınav Sunum / Seminer Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Kalite ve kalite ile ilgili kavramları açıklayabilir. 5 5 5 5 3 5 5 5 3 5 4 3 5 3 5
Kalite iyileştirme tekniklerini kullanabilir. 5 5 5 5 3 5 5 5 3 5 4 3 5 5 5
Kalite gelişimini tartışabilir. 5 5 5 5 3 4 5 5 4 5 5 3 5 3 5
Temel kalite araçlarını açıklayabilir. 5 5 5 5 3 4 5 5 3 5 3 3 5 3 5
Kalite ile ilgili kavramları ve araçları sağlık yönetimi alanına entegre edebilir. 5 5 5 5 3 5 5 5 4 5 4 5 5 5 5