Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sağlık Kurumlarında Üretim ve İşlemler Yönetimi | SAY409 | 7 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | SAĞLIK YÖNETİMİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Hasan Tezcan UYSAL |
Ders Veren | |
Amaç |
Dersin amacı karar verme problemi, talep tahmin yöntemleri, işyeri düzenlemesi, kapasite planlama, verimlilik, süreç geliştirme ve sağlık kurumları idaresinde operasyonel düzeyde karar vermede kullanılacak tekniklerin öğretilmesidir. |
Ders İçeriği |
Bu derste öğrencilere, üretim ve işlemler yönetimi kavramı, tarihsel gelişimi, amaçları ve fonksiyonları, üretim sistemleri ve türleri, sağlık tesislerinin yatırım planlaması, kuruluş yeri seçimi ve yapılabilirlik değerlendirmesi, sağlık kurumlarında kapasite türleri ve planlaması, verimlilik türleri verimlilik analizleri parametrelerini kavramaları ve toplam kalite yönetimi felsefesi ve hizmet sektörüne özel perspektif içerisinde üretim/hizmet sunumu süreçlerini ne şekilde planlamaları gerektiğine yönelik bilgiler aktarılması, sağlık hizmetlerine özel iş analizleri yapabilmeleri ve iş süreçlerini planlarken Yalın Hastane gibi pratik uygulamalardan faydalanmalarını sağlamak amaçlanmaktadır. |
Ders Kaynakları |
Yasar A. Ozcan, Quantitative Methods in Health Care Management: Techniques and Applications, 2nd Edition, May Yasar A. Ozcan, Quantitative Methods in Health Care Management: Techniques and Applications, 2nd Edition, May 2009
Üreten Sevinç, İşlemler Yönetimi, Nobel Basım Yayım, 2002 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Giriş, Karar verme süreci, Sağlık yöneticisi ve karar alma, Sağlık işlemleri yönetiminin ayırt edici özellikleri, Microsoft Excel ve PQM-QMin genel tanıtımı | Ders |
2 | Talep tahmin yöntemleri | Ders |
3 | Sağlık yönetiminde karar vermenin önemi, karar verme süreci, karar ağacı | Ders |
4 | İşyeri düzenlemesi | Ders |
5 | Kapasite planlama ve kuyruk modelleri | Ders |
6 | Personel planlama | Ders |
7 | Personel çizelgeleme ve randevu yönetimi | Ders |
8 | Ara Sınav | Ders |
9 | Verimlilik | Ders |
10 | Doğrusal programlama | Ders |
11 | Stok yönetimi | Ders |
12 | Yalın Üretim | Ders |
13 | Sağlık süreçlerinin geliştirilmesi | Ders |
14 | Sınav öncesi genel tekrar | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sağlık hizmetlerinde etkinliğin ve verimliliğin nasıl artırılacağını açıklayabilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Verimlilik kavramını açıklar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Sağlık hizmeti üretiminde kullanılan girdi unsurlarıyla üretim çıktıları arasındaki ilişkileri esas alan verimlilik ölçüm tekniklerini uygulayabilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Hizmet talep tahmin yöntemlerini kullanarak hizmet talebini belirleyebilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Elde edilen ölçüm sonuçlarını kurumsal amaç ve politikalarla ilişkilendirebilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sağlık hizmetlerinde etkinliğin ve verimliliğin nasıl artırılacağını açıklayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Verimlilik kavramını açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sağlık hizmeti üretiminde kullanılan girdi unsurlarıyla üretim çıktıları arasındaki ilişkileri esas alan verimlilik ölçüm tekniklerini uygulayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Hizmet talep tahmin yöntemlerini kullanarak hizmet talebini belirleyebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Elde edilen ölçüm sonuçlarını kurumsal amaç ve politikalarla ilişkilendirebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |