Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sağlık Kurumlarında Program Planlama ve Değerlendirme | SAY413 | 7 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | SAĞLIK YÖNETİMİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Hasan Tezcan UYSAL |
Ders Veren | |
Amaç |
Sağlık programlarını değerlendirme yöntemleri, maliyet ve ekonomik analiz yöntemlerini, planlama yaklaşımları ve aşamalarını öğrenerek bunları sağlık yönetimi alanına entegre edebilmek. |
Ders İçeriği |
Bu dersin kapsamı, sağlık program ve hizmetlerinin planlanması ve halk sağlığı planlamasının tarihsel geçmişi, planlayıcı ve değerlendiricilerin rolü, planlama yaklaşımları ve aşamaları, program planlama için toplumun sağlığının değerlendirilmesi, program geliştirme yaklaşımları, program amaç ve hedeflerinin oluşturulması, sağlık programlarını değerlendirme yöntemleri, maliyet ve ekonomik analiz yöntemleri, Sağlık programlarının sonuç ve etkilerinin ölçümü ve duyarlılık analizi, Sağlık programlarının değerlendirmesinde verilerinin analizi ve yorumlanması kapsanmaktadır. |
Ders Kaynakları |
Smith, B. A. (1994) An Introduction to Health: Policy, Planning and Financing Longman Group Limited, Horlow, England."
Andersen R., Kravits., J. Andersen, O.W. (1975) Equity in Health Services : Emprical Analyses in SociaL Policy Ballinger Publishing Company, Cambridge. Green, A. (1992) An Introduction to Health Planning Countries Oxford University Press, New York. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Sağlık program ve hizmetlerinin planlanması ve halk sağlığı planlamasının tarihsel geçmişi | Ders |
1 | Sağlık program ve hizmetlerinin planlanması ve halk sağlığı planlamasının tarihsel geçmişi | Ders |
3 | Planlayıcı ve değerlendiricilerin rolü | Ders |
4 | Planlama yaklaşımları ve aşamaları | Ders |
5 | Program planlama için toplumun sağlığının değerlendirilmesi | Ders |
6 | Program geliştirme yaklaşımları | Ders |
7 | Program amaç ve hedeflerinin oluşturulması | Ders |
8 | Ara sınav | Ders |
9 | Sağlık programlarını değerlendirme yöntemleri | Ders |
10 | Maliyet ve ekonomik analiz yöntemleri | Ders |
10 | Maliyet ve ekonomik analiz yöntemleri | Ders |
12 | Sağlık programlarının sonuç ve etkilerinin ölçümü ve duyarlılık analizi | Ders |
13 | Sağlık programlarının değerlendirmesinde verilerinin analizi ve yorumlanması kapsanmaktadır. | Ders |
14 | Sınav öncesi ders tekrarı | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sağlık planlamasının teorik temelleri ve ulusal sağlık planlaması konusundaki gelişmeleri açıklayabilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Sağlık programlarının sonuç ve etkilerinin ölçümü ve duyarlılık analizlerini yapabilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Sağlık programlarının değerlendirmesinde verilerinin analizi ve yorumlanmasını yapabilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Sağlık programlarını değerlendirme yöntemleri, maliyet ve ekonomik analiz yöntemlerini açıklayabilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Sağlık program ve hizmetlerinin planlanması ve halk sağlığı planlamasının tarihsel geçmişini açıklayabilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sağlık planlamasının teorik temelleri ve ulusal sağlık planlaması konusundaki gelişmeleri açıklayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sağlık programlarının sonuç ve etkilerinin ölçümü ve duyarlılık analizlerini yapabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sağlık programlarının değerlendirmesinde verilerinin analizi ve yorumlanmasını yapabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sağlık programlarını değerlendirme yöntemleri, maliyet ve ekonomik analiz yöntemlerini açıklayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sağlık program ve hizmetlerinin planlanması ve halk sağlığı planlamasının tarihsel geçmişini açıklayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |