EN
  • Anasayfa
  • SAY404 Bitirme Projesi ve Seminer (2023-2024 / 8. Yarıyıl)
  • EN
SAY404 - Bitirme Projesi ve Seminer
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Bitirme Projesi ve Seminer SAY404 8 2 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
SAĞLIK YÖNETİMİ
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz Yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Hasan Tezcan UYSAL
Ders Veren Doç. Dr. Burhanettin UYSAL Doç. Dr. Hasan Tezcan UYSAL Doç. Dr. Sabahat COŞKUN
Amaç

Öğrencinin bitirme projesi olarak seçilen konuda istenilen mesleki bilgi ve beceri düzeyine ulaşması, danışman öğretim üyeleri nezaretinde yürütülen projeyi bilimsel kurallara göre araştırması, rapor yazması ve hazırlanan projeyi jüri karşısında savunmasıdır.

Ders İçeriği

Araştırma yöntemleri dersinin amacı, öğrencilere, toplumsal araştırmaya ilişkin temel kavram, yöntem ve yaklaşımları öğretmektir. Ders sonunda öğrencilerin araştırma yapma, bilimsel metinleri değerlendirme ve eleştirel bir bakış ortaya koyma yetilerini geliştirmeleri hedeflenmektedir. Bu ders, lisans düzeyinde öğrencilere sosyal bilimler (sağlık yönetimi) ile ilgili araştırma yöntemleri konusunda temel bilgi ve becerileri kazandırmaktır.

Ders Kaynakları Hayran, O., & Özbek, H. (2021). Sağlık Bilimlerinde Araştırma ve İstatistik Yöntemler (SPSS Uygulama Örnekleri ile Genişletilmiş 3. Baskı)
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Toplam 30
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Dönem Sonu Uygulaması %70
Toplam %70
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %30
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %70
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 5 14 70
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 10 1 10
Final Final 20 1 20
Toplam İş Yükü (Saat) 128
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,02
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Bitirme çalışması konusunun belirlenmesi Ders
2 Literatür taraması ve yazımı, verilerin toplanması Ders
2 Literatür taraması ve yazımı, verilerin toplanması Ders
2 Literatür taraması ve yazımı, verilerin toplanması Ders
2 Literatür taraması ve yazımı, verilerin toplanması Ders
2 Literatür taraması ve yazımı, verilerin toplanması Ders
7 Verilerin toplanması ve yöntemin yazımı Ders
8 Verilerin analizi, bulguların yazımı Ders
8 Verilerin analizi, bulguların yazımı Ders
10 Tartışma, sonuç ve önerilerin yazımı Ders
10 Tartışma, sonuç ve önerilerin yazımı Ders
10 Tartışma, sonuç ve önerilerin yazımı Ders
13 Bitirme çalışmasının sonlandırılması ve benzerlik oranının öğrenilmesi Ders
14 Bitirme çalışmasının sonlandırılması Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Bireysel araştırma yeteneği kazanır ve alana uygulayabilir. Ödev / Proje Sunum / Seminer Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer Grup Çalışması Saha / Arazi Çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
Alanındaki sorunları saptayabilir ve çözebilir. Ödev / Proje Sunum / Seminer Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer Grup Çalışması Saha / Arazi Çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
Verileri analiz edebilir ve yorumlayabilir. Ödev / Proje Sunum / Seminer Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer Grup Çalışması Saha / Arazi Çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
Seçtiği bir konuda derinlemesine yorum yapabilir. Ödev / Proje Sunum / Seminer Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer Grup Çalışması Saha / Arazi Çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
sunum yapabilme kabiliyetlerine olarak hazırladığı çalışmayı sunabilir. Ödev / Proje Sunum / Seminer Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer Grup Çalışması Saha / Arazi Çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Bireysel araştırma yeteneği kazanır ve alana uygulayabilir. 5 5 5 5 4 5 4 5 4 4 5 4 4 5 4
Alanındaki sorunları saptayabilir ve çözebilir. 5 5 5 5 4 5 4 5 4 4 5 4 4 5 4
Verileri analiz edebilir ve yorumlayabilir. 5 5 5 5 4 5 4 5 4 4 5 4 4 5 4
Seçtiği bir konuda derinlemesine yorum yapabilir. 5 5 5 5 4 5 4 5 4 4 5 4 4 5 4
sunum yapabilme kabiliyetlerine olarak hazırladığı çalışmayı sunabilir. 5 5 5 5 4 5 4 5 4 4 5 4 4 5 4