EN
  • Anasayfa
  • SAY406 Sağlık Yönetiminde Mesleki Sorumluluk ve Etik (2023-2024 / 8. Yarıyıl)
  • EN
SAY406 - Sağlık Yönetiminde Mesleki Sorumluluk ve Etik
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Sağlık Yönetiminde Mesleki Sorumluluk ve Etik SAY406 8 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
SAĞLIK YÖNETİMİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz Yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Hasan Tezcan UYSAL
Ders Veren Öğr. Gör. İlknur KIRAN MORKOÇ
Amaç

Bu dersin amacı öğrencinin günlük hayatta ve mesleğini icra ederken ahlaki ve mesleki etik ilkelere uygun davranması ve mesleki görev sorumluluklarının bilincinde olarak çalışma hayatını sürdürmesine katkı sağlamaktır.

Ders İçeriği

Bu derste etik kavramı üzerinde durularak, sağlık yönetiminde etik ilkeler ve sorumluluklar hakkında bilgi verilecektir.

Ders Kaynakları Nesrin Çobanoğlu, Kuramsal tıp ve Uygulama Etiği,Eflatun yayınevi,2009
Mehmet Özden, Tıbbi Etik ve Meslek tarihi, Ayrıntı basımevi,2013 1. Basım
Hüseyin Ali Kutlu, Meslek Etiği,Atlas,2020 6.basım
Menşure Kolçak, Meslek Etiği,Ekin Kitabevi, 2018, 4. Baskı
Ayşegül Demirhan Erdemir, Tıpta Etik ve Deontoloji, Nobel Tıp Kitabevleri,2011
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev 1 20
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 14 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 15 1 15
Final Final 25 1 25
Toplam İş Yükü (Saat) 124
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,86
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Etik ve ahlak kavramları Ders
2 Ahlakın oluşumunda rol oynayan faktörler etik-toplum ilişkisi etik değerlere uygun davranışların sonuçları Ders
3 Etik ilkeler etik olmayan davranışların sonuçları etik sorun çözme Ders
4 Meslek nedir? Meslek ilkeleri nelerdir Ders
5 Tıp etiğinde temel kavramlar Ders
6 Sağlık meslekleri etiği ilkeleri Ders
7 Etik sorunlar, etik karar verme etik sorun çözme Ders
8 Ara sınav Ders
9 Etik ve sağlık ilişkisi Ders
10 Sağlık politikaları sağlık kültürü sağlık ile ilgili yasal düzenlemeler Ders
11 Tıp ve sağlıkla ilgili ulusal ve uluslararası yazılı etik kurallar (kodlar) Ders
12 Sağlık sektöründe ortaya çıkan etik sorunlar quiz Ders
13 İletişim becerileri, ekip ve ekip çalışması Ders
14 Dünyada ve Türkiye de hasta hakları hasta hakları Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Etik ve Ahlak kavramlarını ve toplumla ilişkisini tanımlayabilir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Meslek ve meslek ilkelerini açıklayabilir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Aydınlatılmış onamın nasıl alınması gerektiğini açıklayabilir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Hasta haklarını bilir bunlara uygun davranış geliştirebilir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Sağlık politikaları ve sağlıkla ilgili yasal düzenlemeleri açıklayabilir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Etik ve Ahlak kavramlarını ve toplumla ilişkisini tanımlayabilir. 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
Meslek ve meslek ilkelerini açıklayabilir. 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
Aydınlatılmış onamın nasıl alınması gerektiğini açıklayabilir. 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
Hasta haklarını bilir bunlara uygun davranış geliştirebilir. 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
Sağlık politikaları ve sağlıkla ilgili yasal düzenlemeleri açıklayabilir. 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3