EN
  • Anasayfa
  • SAY221 Hasta Güvenliği (2024 - 2025 / 3. Yarıyıl)
  • EN
SAY221 - Hasta Güvenliği
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Hasta Güvenliği SAY221 3 2 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
SAĞLIK YÖNETİMİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz Yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Hasan Tezcan UYSAL
Ders Veren
Amaç

Sağlık kurumlarında hasta güvenliğine yönelik olası riskleri belirleyebilmek, hastanelerde hasta güvenliği kapsamında yer alan beklenmedik olayları tanımlayabilmek, sağlık kurumlarında yer alan beklenmedik olay ve hataları önlemek

Ders İçeriği

Hasta güvenliği, Tıp Enstitüsü raporları, hasta güvenliği kültürü, ekip çalışması ve iletişim, hasta güvenliğinin ölçülmesi ve artırılması, bildirim ve öğrenme sistemleri, ilaç güvenliği, tıbbi hatanın açıklanması, JCI ve hasta güvenliği, Dünya Sağlık Örgütü hasta güvenliği programları, Türkiye'de hasta güvenliği.

Ders Kaynakları Alcan Z, Tekin DE, Civil SÖ. (2012). Hasta Güvenliği Beklenmedik Olaylarda Hemşirenin Rolü. Nobel Tıp Kitabevleri. İstanbul
Ay FA (Ed). (2013). Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Beceriler. Nobel Tıp Kitabevleri Ltd. Şti. İstanbul.
Hasta Güvenliği: Türkiye ve Dünya. http://www.ttb.org.tr/kutuphane/fsayek10_hastaguvenlik.pdf, 2015
Hastane.ege.edu.tr/GenelUyumEgitimi/files/Hasta%20Güvenliği.ppt, 2015
Hasta ve Çalışan Güvenliği Yönetmeliği, http://www.sislietfal.gov.tr/belgeler/ HASTA_VE_CALISAN_GUVENLIGI_YONETMELIGI, Erişim Tarihi, Şubat 2015
. http://www.kalite.saglik.gov.tr/content/files/duyurular
Hasta Güvenliği İçin Hemşirelik Uygulamaları. http://www.acibademhemsirelik.com/ 2015
http://www.sbn.gov.tr/icerik.aspx?id=2313
www.acibademhemsirelik.com/edergi/.../uygulamalarinizi-gelistirin.pdf, 2015
Açıldığı Öğretim Yılı 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Hasta Güvenliğinin Temel Kavramları Ders
2 Hasta Güvenliğinin Amacı, Önemi ve Yasal yönü Ders
3 Ulusal ve Uluslararası Hasta Güvenliği Hedefleri Ders
4 İlaç Hataları ve Güvenliği Ders
5 Kan ve Kan Transfüzyon Hatalarının Önlenmesi Ders
6 Cerrahi Hataların Önlenmesi Ders
7 SBAR Tekniği ile Hataların Önlenmesi Ders
8 Enfeksiyon Hataları ve Önlenmesi Ders
9 Tedavilerin Geciktirilmesi/Ertelenmesine Bağlı Hataların Önlenmesi Ders
10 Hasta Düşmelerinin Önlenmesi Ders
11 Bebek/Çocuk Kaçırma ve Bebeklerin Yanlış Aileye Verilmelerin Önlenmesi Ders
12 Kısıtlamalara Bağlı Ciddi Yaralanma ve Ölümlerin Önlenmesi Ders
13 İntiharların Önlenmesi Ders
14 Hasta Güvenliğinde Olay Bildirimleri Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Hasta güvenliğinin temel kavramlarını, amacını ve önemini tanımlayabilir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
İlaç hataları ve ilaç güvenliği bilgileri doğrultusunda stratejiler geliştirebilir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Cerrahi hataların önlenmesine yönelik stratejiler geliştirebilir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
SBAR Tekniği ile hataların önlenmesine yönelik stratejiler geliştirebilir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Hasta düşmelerinin önlenmesine yönelik stratejiler geliştirebilir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Hasta güvenliğinde olay bildirimlerini uygulayabilir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Hasta güvenliğinin temel kavramlarını, amacını ve önemini tanımlayabilir. - - - - - - - - - - - - - - -
İlaç hataları ve ilaç güvenliği bilgileri doğrultusunda stratejiler geliştirebilir. - - - - - - - - - - - - - - -
Cerrahi hataların önlenmesine yönelik stratejiler geliştirebilir. - - - - - - - - - - - - - - -
SBAR Tekniği ile hataların önlenmesine yönelik stratejiler geliştirebilir. - - - - - - - - - - - - - - -
Hasta düşmelerinin önlenmesine yönelik stratejiler geliştirebilir. - - - - - - - - - - - - - - -
Hasta güvenliğinde olay bildirimlerini uygulayabilir. - - - - - - - - - - - - - - -