Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sağlık Yönetiminde Problem Çözme Becerileri | SAY220 | 4 | 2 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | SAĞLIK YÖNETİMİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Hasan Tezcan UYSAL |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı; öğrencilere sağlık yönetiminde karar verme ve problem çözme becerisini geliştirmek ve kazandırmaktır. |
Ders İçeriği |
Karar vermenin tanımı ve önemi, karar verme sürecindeki bilginin sahip olması gereken nitelikler ve bilgi kaynakları ,karar verme sürecindeki unsurlar ,karar verenler ve nitelikleri karar konusunun özellikleri , karar türleri, karar verme sürecindeki aşamalar ,karar verme ve problem çözme yöntemleri karar verme sürecinde seçenek geliştirme ve öngörüde bulunma. |
Ders Kaynakları |
Uruç Öztürk, E. , Gemlik, N. & Öztürk, İ. (2022). SAĞLIK YÖNETİMİ ALANINDA ÇALIŞAN YÖNETİCİLERİN VE İDARİ PERSONELİN ÖRGÜTSEL SESSİZLİK DÜZEYLERİNİN PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİ ÜZERİNE ETKİSİ: BİR KAMU HASTANESİ ÖRNEĞİ . Journal of Healthcare Management and Leadership , (1) , 1-20 . DOI: 10.35345/johmal.884846
Çelik, C., Yurdakul, M. (2009). Hastane Yöneticilerinin Problem Çözme Becerileri: Bir Alan Araştırması. Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 18, 95-108. ULUSOY, H., TOSUN, N. (2014). Sağlık Yönetimi Öğrencilerinin Problem Çözme Becerileri. Sağlık ve Hemşirelik Yönetimi Dergisi.1(1):1-8. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 14 | 1 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 17 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0,67 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Karar vermenin tanımı ve önemi | Ders |
2 | Karar verme sürecindeki bilginin sahip olması gereken nitelikler | Ders |
3 | Karar verme sürecindeki bilginin sahip olması gereken bilgi kaynakları | Ders |
3 | Karar verme sürecindeki bilginin sahip olması gereken bilgi kaynakları | Ders |
5 | Karar verme sürecindeki unsurlar | Ders |
6 | Karar verenler ve nitelikleri | Ders |
7 | Karar konusunun özellikleri | Ders |
8 | ARA SINAV | Ders |
9 | Karar türleri, karar verme sürecindeki aşamalar | Ders |
10 | Karar verme ve problem çözme yöntemleri | Ders |
10 | Karar verme ve problem çözme yöntemleri | Ders |
12 | Karar verme sürecinde seçenek geliştirme ve öngörüde bulunma | Ders |
12 | Karar verme sürecinde seçenek geliştirme ve öngörüde bulunma | Ders |
14 | Ders sonu tartışma ve değerlendirme | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sağlık Yönetimi eğitim programı kapsamında gerekli mesleki tüm bilgiyi kavrama becerisi kazanabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Sağlık Yönetimi programının uygulamalarında gereken çağdaş bilgi, araç ve gereçleri kullanabilme becerisi kazanabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Mesleki bilgi ve beceriyi çağdaş ve bilimsel gelişmelere uyarlayabilme becerisi kazanabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Toplumun sağlık problemlerini tanımlama, modelleme ve çözme becerisi kazanabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Yönetimsel becerileri geliştirerek karar alma ve organize etme becerisi kazanabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sağlık Yönetimi eğitim programı kapsamında gerekli mesleki tüm bilgiyi kavrama becerisi kazanabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sağlık Yönetimi programının uygulamalarında gereken çağdaş bilgi, araç ve gereçleri kullanabilme becerisi kazanabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Mesleki bilgi ve beceriyi çağdaş ve bilimsel gelişmelere uyarlayabilme becerisi kazanabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Toplumun sağlık problemlerini tanımlama, modelleme ve çözme becerisi kazanabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yönetimsel becerileri geliştirerek karar alma ve organize etme becerisi kazanabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |