Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Türkiye Sağlık Sistemi | SAY222 | 4 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | SAĞLIK YÖNETİMİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Hasan Tezcan UYSAL |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin sonunda öğrenci; Türkiye´nin demografik yapısını ve sağlık statüsünü, Türkiye´de sağlık hizmetlerinin erişilebilirliğini ve kullanımını değerlendirebilecektir. |
Ders İçeriği |
Türkiye’nin demografik yapısı ve sağlık statüsü, Türkiye?de sağlık hizmetlerinin erişilebilirliği ve kullanımı, Türk Sağlık Sisteminin organizasyonu, Türk Sağlık Sisteminin yönetimi, Türk Sağlık Sisteminin ekonomik destek kaynakları, Türk Sağlık Sisteminde kullanılan kaynaklar (insangücü, sağlık kurumları, teknoloji), Türk Sağlık Sisteminde hizmet sunumu |
Ders Kaynakları |
Türkiye Ulusal Sağlık Hesapları 1999-2000 Çalışma Raporları (www.hm.saglik.gov.tr)
The Ministry of Health of Turkey, 2004, Turkey Health Report, Ankara. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 12 | 36 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 12 | 1 | 12 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 12 | 36 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 12 | 1 | 12 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 12 | 1 | 12 |
Final | Final | 12 | 1 | 12 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 12 | 1 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 132 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,18 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Türkiye'nin demografik yapısı ve sağlık statüsü | Ders |
2 | Türk Sağlık Sistemine Genel Bir Bakış | Ders |
3 | Türk Sağlık Sisteminin Tarihsel Geçmişi | Ders |
3 | Türk Sağlık Sisteminin Tarihsel Geçmişi | Ders |
5 | Türkiye’de Son Zamanlarda Yapılan Sağlık Reformları | Ders |
6 | Türk Sağlık Sistemi’nin Örgütsel Yapısı | Ders |
7 | Türk Sağlık Sisteminin yönetimi | Ders |
8 | ARA SINAV | Ders |
9 | Türk Sağlık Sisteminin Finansmanı | Ders |
10 | Türk Sağlık Sisteminde İnsan Kaynakları Yönetimi | Ders |
11 | Sağlık Harcamaları | Ders |
12 | Türk Sağlık Sisteminde Performans ve Performans Belirleyicileri | Ders |
13 | Türkiye Özel Sağlık Sektörü | Ders |
14 | Türk Sağlık Sisteminin Karşılaşabileceği Uzun Vadeli Sorunlar | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Türkiye´nin demografik yapısını ve sağlık statüsünü açıklayabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Türkiye´de sağlık hizmetlerinin erişilebilirliğini ve kullanımını değerlendirebilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Türk Sağlık Sisteminin organizasyonunu ve yönetim fonksiyonlarını açıklayabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Sağlık örgütlenmesinin, toplumda yaşayan bireylerin tümüne, kapsayıcı nitelikte, gereksinim duydukları yerde ve ölçüde hizmet sunumunu açıklayabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Etkili bir sağlık sisteminin bileşenlerini oluşturan unsurlar hakkında bilgi sahibi olur ve bu bileşenleri arasındaki ilişkiyi açıklayabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Türkiye´nin demografik yapısını ve sağlık statüsünü açıklayabilir. | 4 | 1 | 1 | 4 | 5 | 3 | 3 | 5 | 4 | 1 | 0 | 4 | 0 | 3 | 5 |
Türkiye´de sağlık hizmetlerinin erişilebilirliğini ve kullanımını değerlendirebilir. | 4 | 1 | 1 | 4 | 5 | 3 | 3 | 5 | 4 | 1 | 0 | 4 | 0 | 3 | 5 |
Türk Sağlık Sisteminin organizasyonunu ve yönetim fonksiyonlarını açıklayabilir. | 4 | 1 | 1 | 4 | 5 | 3 | 3 | 5 | 4 | 1 | 0 | 4 | 0 | 3 | 5 |
Sağlık örgütlenmesinin, toplumda yaşayan bireylerin tümüne, kapsayıcı nitelikte, gereksinim duydukları yerde ve ölçüde hizmet sunumunu açıklayabilir. | 4 | 1 | 1 | 4 | 5 | 3 | 3 | 5 | 4 | 1 | 0 | 4 | 0 | 3 | 5 |
Etkili bir sağlık sisteminin bileşenlerini oluşturan unsurlar hakkında bilgi sahibi olur ve bu bileşenleri arasındaki ilişkiyi açıklayabilir. | 4 | 1 | 1 | 4 | 5 | 3 | 3 | 5 | 4 | 1 | 0 | 4 | 0 | 3 | 5 |