Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İş Sağlığı ve Güvenliği | SAY319 | 5 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | SAĞLIK YÖNETİMİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Hasan Tezcan UYSAL |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrencilerin iş güvenliği, işçi sağlığı ve iş hukuku alanında bilgilerini artırmak, iş yerlerinde veya çalışma ortamlarındaki dikkat edilmesi gereken kuralları öğreterek bilinçli hale getirmek. |
Ders İçeriği |
İş sağlığı ve güvenliği alanında temel teorik bilgilerin, mevzuatta bulunan temel yükümlülüklerin öğretilmesi; turizm sektörü özelinde yaşanan iş kazaları ve meslek hastalıklarının nedenleri, sonuçları ve önlenmesiyle ilgili bilgilerin verilmesi. |
Ders Kaynakları |
Konaklama ve Beslenme İşletmelerinde İş Sağlığı ve Güvenliği, Semra Akar Şahingöz, Aydın Şık, 2015. Detay Yayıncılık, Ankara.
Mevzuat |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İş güvenliğinin tanımı ve tarihçesi | Ders |
2 | Devletin, işverenin ve işçinin görevleri, Hukuk kavramı ve çeşitleri | Ders |
3 | İş kazası kavramı, oluş sebepleri ve iş kazası çeşitleri | Ders |
4 | Meslek Hastalıkları kavramı, çeşitleri ve korunma yolları | Ders |
5 | Ergonomi (İşçi ve işyeri yeri koşullarının işçi sağlığına etkisi) | Ders |
6 | Çalışma alanlarında elektriksiz aletlerle çalışmalarda iş güvenliği | Ders |
7 | Çalışma alanlarında elektrikli aletlerde çalışmalarda iş güvenliği | Ders |
7 | Ara sınav | |
9 | İş güvenliğinde Koruyucular (Makine ve Kişisel Koruyucular) | Ders |
10 | Bakım ve onarım işlerinde iş güvenlik kuralları | Ders |
11 | Çalışma hayatında etik kurallar | Ders |
12 | Kaldırma ve taşıma araçlarında iş güvenliği | Ders |
13 | Yangın, Patlama, ve doğal afetlerde güvenlik önlemleri | Ders |
14 | İlkyardım ve ilkyardım kuralları | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
iş kazaları ve meslek hastalıklarının sebeplerini ve alınacak tedbirleri analiz eder. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
İş güvenliği ve işçi sağlığı kavramlarını tanımlayabilir ve analiz edebilir. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Meslek Hastalıkları ve korunma yollarını analiz edebilir | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Kaldırma ve taşıma makinalarında iş güvenliği kurallarını analiz edebilir. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
iş kazaları ve meslek hastalıklarının sebeplerini ve alınacak tedbirleri analiz eder. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İş güvenliği ve işçi sağlığı kavramlarını tanımlayabilir ve analiz edebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Meslek Hastalıkları ve korunma yollarını analiz edebilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kaldırma ve taşıma makinalarında iş güvenliği kurallarını analiz edebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |