Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Liderlik Kuramları | SAY322 | 6 | 2 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | SAĞLIK YÖNETİMİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Hasan Tezcan UYSAL |
Ders Veren | |
Amaç |
İşletme yönetiminde stratejik bir öneme sahip olan lider davranışını çeşitli teori ve yaklaşımlar çerçevesinde irdelenerek, liderlik davranışına ilişkin konuları kavrayabilme ve yorumlayabilme |
Ders İçeriği |
Bu ders; liderlik kavramı, liderlik ve yöneticilik arasındaki farklar, etkin liderin özellikleri, liderlikte kişilik, beceriler ve tarz yaklaşımları, takipçilik ve lider- üye etkileşim teorisi, davranışsal liderlik yaklaşımları, durumsal liderlik yaklaşımları, çağdaş liderlik yaklaşımları, pozitif liderlik yaklaşımları, liderlik ve motivasyon ilişkisi, motivasyonda kapsam kuramları, motivasyon'da süreç teorileri, motivasyonda yeni yaklaşımlar, liderlik, değişim yönetimi ve yenilik, stratejik liderlik ve kriz dönemlerinde liderlik; konularını içermektedir. |
Ders Kaynakları |
Tamer Koçel ''İşletme Yöneticiliği'' Beta Basım Yayım
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 25 | 1 | 25 |
Final | Final | 35 | 1 | 35 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 130 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,10 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Genel işletme ve yönetim kavramları | Ders |
2 | Yönetim düşüncesinin gelişimi: Klasik, Davranışcı, Modern ve Post-modern yaklaşımlar | Ders |
3 | Liderlik ve yöneticilik süreçlerinin karşılaştırması | Ders |
4 | Liderlik teorisinin gelişimi: Liderlik özellikleri ve liderlik tarzları ile ilgili yaklaşımlar | Ders |
5 | Dönüşümcü ve etkileşimci liderlik | Ders |
6 | Örgüt yapıları ve karşılaştırma | Ders |
7 | Karar alma sürecinin yönetimi | Ders |
8 | Ara sınav | Ders |
9 | Kültürlerarası farklılıkların yönetimi; Çok-kültürlü takımlarda liderlik | Ders |
10 | Stratejik yönetim süreçleri ve global etkiler | Ders |
11 | Etik ve sosyal sorumluluk | Ders |
12 | Değişim, inovasyon ve girişimcilik | Ders |
13 | Örnek olay | Ders |
13 | Örnek olay | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Yöneticilik ve liderlik süreçlerinin karşılaştırmalı olarak açıklamasını yapabilir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Liderlik özellikleri, becerileri ve tarzları ile ilgili liderlik teorilerinin yorumunu ve karşılaştırmasını yapabilir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Farklı sektörler ve kültürel ortamlarda çeşitli liderlik yaklaşımlarının uygulanabilirliğini ve sonuçlarının değerlendirmesini yapabilir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Stratejik yönetim süreçlerinin küresel iş ortamlarında uygulanma koşullarının değerlendirmesini yapabilir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Günümüzde yönetim ve liderlik uygulamalarında öne çıkan etik ve sosyal sorumluluk kavramlarının anlam ve etkisinin tartışmasını yapabilir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Yöneticilik ve liderlik süreçlerinin karşılaştırmalı olarak açıklamasını yapabilir. | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Liderlik özellikleri, becerileri ve tarzları ile ilgili liderlik teorilerinin yorumunu ve karşılaştırmasını yapabilir. | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 |
Farklı sektörler ve kültürel ortamlarda çeşitli liderlik yaklaşımlarının uygulanabilirliğini ve sonuçlarının değerlendirmesini yapabilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 |
Stratejik yönetim süreçlerinin küresel iş ortamlarında uygulanma koşullarının değerlendirmesini yapabilir. | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 |
Günümüzde yönetim ve liderlik uygulamalarında öne çıkan etik ve sosyal sorumluluk kavramlarının anlam ve etkisinin tartışmasını yapabilir. | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |