Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sağlık Kurumlarında Stratejik Yönetim | SAY326 | 6 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | SAĞLIK YÖNETİMİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Hasan Tezcan UYSAL |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersi alan öğrencinin aşağıdaki konularda bilgi sahibi olması beklenir: Stratejik yönetim ile ilgili temel kavramlar Durumsal analizin nasıl yapılacağı ve sonuçların nasıl yorumlanacağı, Alternatif stratejilerin nasıl geliştirileceği, değerlendirileceği ve stratejinin nasıl seçileceği, Seçilen stratejinin uygulanması için gerekli stratejilerin nasıl geliştirileceği ve uygulanacağı |
Ders İçeriği |
Stratejik Yönetimin tanımı, süreci, gelişimi, dışçevre analizi, işletme analizi, çeşitli düzeylerde stratejik yaklaşımlar,hizmet işletmelerinde (sağlık işletmeleri) stratejik yönetim, problem çözme ve portföy analizleri ve vaka çaışmaları dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
Ders Kaynakları |
Akgemci, Tahir, Staretjik Yönetim, Gazi Kitabevi, Ankara.
Dinçer, Ö. Stratejik Yönetim ve İşletme Politikası, Beta, İstanbul Eren, E. Stratejik Yönetim ve İşletme Politikası, Beta, İstanbul. Ülgen, H. Ve Mirze, S.K.,İşletmlerde stratejik yönetim, Literatür yayıncılık, İstanbul |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 5 | 14 | 70 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 8 | 1 | 8 |
Final | Final | 8 | 1 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 128 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,02 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Stratejik Yönetim ile İlgili Temel Kavramlar | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
2 | Dış Çevre Analizi | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
3 | İç çevre Analizi | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
4 | Çevre Unsurlarının Ölçülmesi ve Durum Belirleme Matrisi | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
5 | Temel Stratejiler | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
6 | Kurumsal Stratejiler | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
7 | Rekabet Stratejileri | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
8 | Ara Sınav | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
9 | Bölüm Stratejileri | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
10 | Yönetim Stratejilerinin Uygulama Teknikleri | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
11 | Yönetim Stratejilerinin Uygulama Teknikleri (devam) | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
12 | Stratejilerin Uygulanmasında Sistemler | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
13 | Stratejik Değerleme ve Kontrol | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
14 | Örnek Olaylar | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İşletme ve sağlık kurumu düzeyinde geliştirilen stratejileri uygulayabilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Sağlık kurumu stratejilerinin değerlendirilmesi ile ilgili temel ekonomik kavram ve ilkelerini yorumlayabilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Stratejik analiz araçlarının neler olduğu ve her bir analiz aracının strateji geliştirmede rolünü ayırt edebilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
İşletme düzeyinde stratejik analizler yapabilmek ve bir işletme için strateji formüle edebilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Sağlık kurumları düzeyinde stratejik analizler yapabilmek ve bir şirket için strateji formüle edebilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İşletme ve sağlık kurumu düzeyinde geliştirilen stratejileri uygulayabilir. | 5 | 4 | 3 | 2 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sağlık kurumu stratejilerinin değerlendirilmesi ile ilgili temel ekonomik kavram ve ilkelerini yorumlayabilir. | 5 | 4 | 3 | 2 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Stratejik analiz araçlarının neler olduğu ve her bir analiz aracının strateji geliştirmede rolünü ayırt edebilir. | 5 | 4 | 3 | 2 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İşletme düzeyinde stratejik analizler yapabilmek ve bir işletme için strateji formüle edebilir. | 5 | 4 | 3 | 2 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sağlık kurumları düzeyinde stratejik analizler yapabilmek ve bir şirket için strateji formüle edebilir. | 5 | 4 | 3 | 2 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |