Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İşletme Matematiği | SAY225 | 3 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | SAĞLIK YÖNETİMİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Hasan Tezcan UYSAL |
Ders Veren | Doç. Dr. Fevzi AKBULUT |
Amaç |
Öğrencilerin analitik düşünce yeteneğini kazanmaları, işletme problemlerini modelleyerek, çözmeleri, yorumlayabilmeleri ve matematiğin işletme problemlerinde kullanılmasının örneklerle gösterimi amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Matematiğin temel kavramları, sayılar, kesirler, oran ve orantı, faiz ve iskonto, yatırım değerlendirme, kâr hesapları, basit faiz, bugünkü değer, basit iskonto, taksitlendirme, bileşik faiz hesaplama yöntemi, bileşik faiz miktarının formüle edilmesi, bileşik ıskonto ve bugünkü değerin bulunması, Eşit taksitlerle kapital oluşturulması, devre sonu faiz oranlarının hesaplanması ve yıllık faiz oranlarının hesaplanması ve amortismanların hesaplanması. |
Ders Kaynakları |
Barnett, M.,Ziegler, M. ve Byleen K. "İşletme, İktisat, Yaşam Bilimleri ve Sosyal Bilimler İçinGenel Matematik" (12. Basımdan çeviri) Nobel Yayınevi; Aytaç, Mustafa; Sevüktekin, Mustafa; Işığıçok, Erkan, Sosyal Bilimlerde Matematik, Ezgi Kitabevi, Bursa, 2008
Dowling, E. "İş Ekonomi ve Sosyal Bilimler İçin Matematik - Schaum's" Nobel Yayın |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 12 | 1 | 12 |
Final | Final | 12 | 1 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 52 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,04 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Denklemler ve Eşitsizlikler | Problem Çözme |
2 | Denklemler ve Eşitsizlikler, Denklem ve eşitsizlik sistemleri | Problem Çözme |
3 | Denklemler ve Eşitsizlikler, Denklem ve eşitsizlik sistemleri işletme uygulamaları | Problem Çözme |
4 | Üstel ve logaritmik fonksiyonlar | Problem Çözme |
5 | Üstel ve logaritmik fonksiyonların işletme uygulamaları | Problem Çözme |
5 | Üstel ve logaritmik fonksiyonların işletme uygulamaları | Problem Çözme |
7 | Ara İmtihan | Problem Çözme |
8 | Türev | Problem Çözme |
9 | Türevin işletme uygulamaları | Problem Çözme |
10 | İntegral | Problem Çözme |
9 | Türevin işletme uygulamaları | Problem Çözme |
13 | İntegralin işletme uygulamaları | Problem Çözme |
13 | İntegralin işletme uygulamaları | Problem Çözme |
14 | Matris cebiri ve işletme uygulamaları | Problem Çözme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İntegral ve Türev kullanarak işletme problemlerini çözebilir. | Yazılı Sınav | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler |
Denklem ve eşitsizlikleri kullanarak işletme problemlerini çözebilir. | Yazılı Sınav | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler |
Üstel ve logaritmik fonksiyonların kullanarak işletme problemlerini çözebilir. | Sunum / Seminer | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler |
Matris cebirini kullanarak işletme problemlerini çözebilir. | Yazılı Sınav | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İntegral ve Türev kullanarak işletme problemlerini çözebilir. | 4 | 3 | 0 | 3 | 0 | 2 | 1 | 3 | 0 | 2 | 0 | 3 | 0 | 0 | 5 |
Denklem ve eşitsizlikleri kullanarak işletme problemlerini çözebilir. | 4 | 3 | 0 | 3 | 0 | 2 | 1 | 3 | 0 | 2 | 0 | 3 | 0 | 0 | 5 |
Üstel ve logaritmik fonksiyonların kullanarak işletme problemlerini çözebilir. | 4 | 3 | 0 | 3 | 0 | 2 | 1 | 3 | 0 | 2 | 0 | 3 | 0 | 0 | 5 |
Matris cebirini kullanarak işletme problemlerini çözebilir. | 4 | 3 | 0 | 3 | 0 | 2 | 1 | 3 | 0 | 2 | 0 | 3 | 0 | 0 | 5 |