EN
  • Anasayfa
  • SAY418 Sağlık Kurumları Yönetiminde Mesleki Uygulama (2023-2024 / 8. Yarıyıl)
  • EN
SAY418 - Sağlık Kurumları Yönetiminde Mesleki Uygulama
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Sağlık Kurumları Yönetiminde Mesleki Uygulama SAY418 8 1 + 24 15,0 Pdf
Birim Bölüm
SAĞLIK YÖNETİMİ
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz Yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Hasan Tezcan UYSAL
Ders Veren Doç. Dr. Hasan Tezcan UYSAL
Amaç

Lisans eğitimi boyunca alınan teorik derslerin uygulamasında bulunmak ve tecrübe etmeleri amaçlanmaktadır. Ayrıca, öğrencilere bir sağlık kurumunun yönetsel sınırları içinde çalışma imkanı sağlanır ve öğrencilere sınıf ortamında olmayan yönetim deneyimleri kazandırılması amaçlanır.

Ders İçeriği

Poliklinik, klinik, özellikli birimler, görüntüleme birimleri, laboratuvarlar, insan kaynakları, muhasebe, satın alma, stratejik planlama birimlerinde ve üst yönetim faaliyet alanlarında mesleki eğitim çalışmaları.

Ders Kaynakları Staj yapılan birimler ile ilgili güncel mevzuat, makale ve kitaplar
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Dönem Sonu Uygulaması %100
Toplam %100
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %100
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 3 14 42
Ödev 1 Ödev 1 3 14 42
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 21 14 294
Toplam İş Yükü (Saat) 378
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 14,82
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Ders içeriğinin takdimi, öğrencilerin uygulama yapacağı kuruluşun belirlenmesi ve dağılımın yapılması Ders Sınıf Dışı Çalışma
2 İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama Ders Sınıf Dışı Çalışma
2 İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama Ders Sınıf Dışı Çalışma
2 İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama Ders Sınıf Dışı Çalışma
2 İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama Ders Sınıf Dışı Çalışma
2 İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama Ders Sınıf Dışı Çalışma
2 İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama Ders Sınıf Dışı Çalışma
2 İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama Ders Sınıf Dışı Çalışma
2 İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama Ders Sınıf Dışı Çalışma
2 İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama Ders Sınıf Dışı Çalışma
2 İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama Ders Sınıf Dışı Çalışma
2 İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama Ders Sınıf Dışı Çalışma
2 İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama Ders Sınıf Dışı Çalışma
2 İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama Ders Sınıf Dışı Çalışma
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Sağlık kurum ve kuruluşlarının yönetim ve organizasyon yapısının inceler. Hizmet süreçlerinin gözlemler ve yorumlayabilir. Sözlü Sınav Sunum / Seminer Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması Saha / Arazi Çalışması İnceleme / Anket Çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
Sağlık kurumlarının idari ve tıbbi hizmet departmanlarının organizasyon ve işleyiş açısından inceleyebilir, fonksiyonel bağlılık ilişkilerini değerlendirebilir. Sözlü Sınav Sunum / Seminer Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması Saha / Arazi Çalışması İnceleme / Anket Çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
Sağlık kurum ve kuruluşlarının yönetim ve organizasyon yapısını açıklayabilir. Sözlü Sınav Sunum / Seminer Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması Saha / Arazi Çalışması İnceleme / Anket Çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
Sağlık kurumlarında hizmet üretim sürecini izleyerek, girdi- süreç-çıktı etkileşimini kavrayabilir. Sözlü Sınav Sunum / Seminer Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması Saha / Arazi Çalışması İnceleme / Anket Çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
Sağlık kurumlarında birimler arası fonksiyonel ilişkileri kavrayabilir ve böylece organizasyonlara kavramsal boyutta bakabilir. Sözlü Sınav Sunum / Seminer Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması Saha / Arazi Çalışması İnceleme / Anket Çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Sağlık kurum ve kuruluşlarının yönetim ve organizasyon yapısının inceler. Hizmet süreçlerinin gözlemler ve yorumlayabilir. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 -
Sağlık kurumlarının idari ve tıbbi hizmet departmanlarının organizasyon ve işleyiş açısından inceleyebilir, fonksiyonel bağlılık ilişkilerini değerlendirebilir. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Sağlık kurum ve kuruluşlarının yönetim ve organizasyon yapısını açıklayabilir. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Sağlık kurumlarında hizmet üretim sürecini izleyerek, girdi- süreç-çıktı etkileşimini kavrayabilir. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Sağlık kurumlarında birimler arası fonksiyonel ilişkileri kavrayabilir ve böylece organizasyonlara kavramsal boyutta bakabilir. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5