Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sağlık Kurumları Yönetiminde Mesleki Uygulama | SAY418 | 8 | 1 + 24 | 15,0 |
Birim Bölüm | SAĞLIK YÖNETİMİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Hasan Tezcan UYSAL |
Ders Veren | |
Amaç |
Lisans eğitimi boyunca alınan teorik derslerin uygulamasında bulunmak ve tecrübe etmeleri amaçlanmaktadır. Ayrıca, öğrencilere bir sağlık kurumunun yönetsel sınırları içinde çalışma imkanı sağlanır ve öğrencilere sınıf ortamında olmayan yönetim deneyimleri kazandırılması amaçlanır. |
Ders İçeriği |
Poliklinik, klinik, özellikli birimler, görüntüleme birimleri, laboratuvarlar, insan kaynakları, muhasebe, satın alma, stratejik planlama birimlerinde ve üst yönetim faaliyet alanlarında mesleki eğitim çalışmaları. |
Ders Kaynakları |
Staj yapılan birimler ile ilgili güncel mevzuat, makale ve kitaplar
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 14 | 42 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 3 | 14 | 42 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 21 | 14 | 294 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 378 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 14,82 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Ders içeriğinin takdimi, öğrencilerin uygulama yapacağı kuruluşun belirlenmesi ve dağılımın yapılması | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
2 | İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
2 | İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
2 | İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
2 | İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
2 | İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
2 | İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
2 | İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
2 | İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
2 | İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
2 | İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
2 | İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
2 | İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
2 | İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sağlık kurum ve kuruluşlarının yönetim ve organizasyon yapısının inceler. Hizmet süreçlerinin gözlemler ve yorumlayabilir. | Sözlü Sınav Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması Saha / Arazi Çalışması İnceleme / Anket Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
Sağlık kurumlarının idari ve tıbbi hizmet departmanlarının organizasyon ve işleyiş açısından inceleyebilir, fonksiyonel bağlılık ilişkilerini değerlendirebilir. | Sözlü Sınav Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması Saha / Arazi Çalışması İnceleme / Anket Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
Sağlık kurum ve kuruluşlarının yönetim ve organizasyon yapısını açıklayabilir. | Sözlü Sınav Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması Saha / Arazi Çalışması İnceleme / Anket Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
Sağlık kurumlarında hizmet üretim sürecini izleyerek, girdi- süreç-çıktı etkileşimini kavrayabilir. | Sözlü Sınav Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması Saha / Arazi Çalışması İnceleme / Anket Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
Sağlık kurumlarında birimler arası fonksiyonel ilişkileri kavrayabilir ve böylece organizasyonlara kavramsal boyutta bakabilir. | Sözlü Sınav Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması Saha / Arazi Çalışması İnceleme / Anket Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sağlık kurum ve kuruluşlarının yönetim ve organizasyon yapısının inceler. Hizmet süreçlerinin gözlemler ve yorumlayabilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | - |
Sağlık kurumlarının idari ve tıbbi hizmet departmanlarının organizasyon ve işleyiş açısından inceleyebilir, fonksiyonel bağlılık ilişkilerini değerlendirebilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Sağlık kurum ve kuruluşlarının yönetim ve organizasyon yapısını açıklayabilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Sağlık kurumlarında hizmet üretim sürecini izleyerek, girdi- süreç-çıktı etkileşimini kavrayabilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Sağlık kurumlarında birimler arası fonksiyonel ilişkileri kavrayabilir ve böylece organizasyonlara kavramsal boyutta bakabilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |