Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İşaret Dili | SAY230 | 3 | 2 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | SAĞLIK YÖNETİMİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Sabahat COŞKUN |
Ders Veren | |
Amaç |
İşitme engellilerin kendi aralarında iletişim kurarken, el hareketlerini ve yüz mimiklerini kullanarak oluşturdukları görsel bir dil olan işaret dilini, işitme engeli bulunmayan kişilere de anlatmak ve öğretmektir. Her ülkenin ayrı bir işaret dili vardır. Dünya tarihinin en eski kayıtlı işaret dili olan Türk İşaret Dili’nin (TİD) yapısı, Türkçeden çok farklıdır. En büyük problemi iletişim olan işitme engelli bireylerin farklı yapıdaki gramerlerini, sözcüklerini ve metotlarını öğrencilere öğretip,iletişim konusunda işitme engelli bireylere yardımcı olabilecek temel düzeyde “işaret dili tercümanları” yetiştirilmesi amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği | |
Ders Kaynakları |
Kolektif, Akıllı Türk İşaret Dili Hazırlık Kitabı,Nobel Akademik Yayıncılık.
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Türk İşaret Dili hakkında genel bilgi I | Ders |
2 | Türk İşaret Dili hakkında genel bilgi II | Ders |
3 | Türk İşaret Dili alfabesi I | Ders |
4 | Türk İşaret Dili alfabesi II | Ders |
5 | Temel cümle yapıları | Ders |
6 | Evet-hayır soruları, olumsuz cümleler | Ders |
7 | Zaman ve zamanla bağlantılı sorular | Ders |
8 | ARA SINAV | Ders |
9 | Sayılar | Ders |
10 | Soru sözcükleri | Ders |
11 | Fiiller | Ders |
11 | Fiiller | Ders |
13 | Uygulama | Ders |
14 | Tartışma | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenci bu derste Türk İşaret Dili hakkında genel bilgi edinir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
TİD alfabesini, temel cümle yapılarını, evet-hayır sorularını, olumsuz cümleleri, zaman ve zamanla bağlantılı soruları, sayıları, soru sözcüklerini ve fiilleri öğrenir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrendikleri ile ilgili sınıfta bol örnekli alıştırmaları uygulayabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrenci temel düzeyde işaret dilini öğrenebilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
İşaret dilinde tercüme ederek, işitme engellilerle iletişim kurmayı öğrenir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenci bu derste Türk İşaret Dili hakkında genel bilgi edinir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
TİD alfabesini, temel cümle yapılarını, evet-hayır sorularını, olumsuz cümleleri, zaman ve zamanla bağlantılı soruları, sayıları, soru sözcüklerini ve fiilleri öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrendikleri ile ilgili sınıfta bol örnekli alıştırmaları uygulayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci temel düzeyde işaret dilini öğrenebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İşaret dilinde tercüme ederek, işitme engellilerle iletişim kurmayı öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |