EN
  • Anasayfa
  • SAY230 İşaret Dili (2024 - 2025 / 3. Yarıyıl)
  • EN
SAY230 - İşaret Dili
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
İşaret Dili SAY230 3 2 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
SAĞLIK YÖNETİMİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Sabahat COŞKUN
Ders Veren
Amaç

İşitme engellilerin kendi aralarında iletişim kurarken, el hareketlerini ve yüz mimiklerini kullanarak oluşturdukları görsel bir dil olan işaret dilini, işitme engeli bulunmayan kişilere de anlatmak ve öğretmektir. Her ülkenin ayrı bir işaret dili vardır. Dünya tarihinin en eski kayıtlı işaret dili olan Türk İşaret Dili’nin (TİD) yapısı, Türkçeden çok farklıdır. En büyük problemi iletişim olan işitme engelli bireylerin farklı yapıdaki gramerlerini, sözcüklerini ve metotlarını öğrencilere öğretip,iletişim konusunda işitme engelli bireylere yardımcı olabilecek temel düzeyde “işaret dili tercümanları” yetiştirilmesi amaçlanmaktadır.

Ders İçeriği

Türk İşaret Dili hakkında genel bilgi,Türk İşaret Dili alfabesi,Temel cümle yapıları,Evet-hayır soruları, olumsuz cümleler,Zaman ve zamanla bağlantılı sorular,Sayılar,Soru sözcükleri,Fiiller ve Uygulama süreçlerini içerir.

Ders Kaynakları Kolektif, Akıllı Türk İşaret Dili Hazırlık Kitabı,Nobel Akademik Yayıncılık.
Hacettepe Üniversitesi Edebiyat FakültesiTürk Dili ve Edebiyatı Bölüm Başkanı ve eski Türk Dil Kurumu Başkanı Prof.Dr. Şükrü Haluk AKALIN’ın Türk İşaret Dili Tarihçesine ilişkin çalışmaları
MEB. (2012) Türk İşaret Dili Sözlüğü. Ankara: Millî Eğitim Bakanlığı Yayınevi
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Türk İşaret Dili hakkında genel bilgi I Ders
2 Türk İşaret Dili hakkında genel bilgi II Ders
3 Türk İşaret Dili alfabesi I Ders
4 Türk İşaret Dili alfabesi II Ders
5 Temel cümle yapıları Ders
6 Evet-hayır soruları, olumsuz cümleler Ders
7 Zaman ve zamanla bağlantılı sorular Ders
8 ARA SINAV Ders
9 Sayılar Ders
10 Soru sözcükleri Ders
11 Fiiller Ders
11 Fiiller Ders
13 Uygulama Ders
14 Tartışma Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
İşaret dilinde kullanılan temel sözcük, fiil ve sıfatların işaretlerini doğru bir şekilde kullanarak işitme engellilerle temel iletişimi sağlar.
Türk işaret dili parmak alfabesini etkili bir şekilde kullanır.
Türk işaret dili tarihçesi hakkında temel bilgilere sahip olur.il ve sıfatların işaretlerini doğru bir şekilde kullanarak işitme engellilerle temel iletişimi sağlar.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
İşaret dilinde kullanılan temel sözcük, fiil ve sıfatların işaretlerini doğru bir şekilde kullanarak işitme engellilerle temel iletişimi sağlar. - - - - - - - - - - - - - - -
Türk işaret dili parmak alfabesini etkili bir şekilde kullanır. - - - - - - - - - - - - - - -
Türk işaret dili tarihçesi hakkında temel bilgilere sahip olur.il ve sıfatların işaretlerini doğru bir şekilde kullanarak işitme engellilerle temel iletişimi sağlar. - - - - - - - - - - - - - - -