Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Satranç | SAY232 | 4 | 2 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | SAĞLIK YÖNETİMİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Arş. Gör. Nidanur DEMİRHAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı; satrancın temel ilkelerini öğrenmek ve oyun içinde kullanmak, satranç turnuvalarına katılacak yeterliliğe sahip olmaktır. |
Ders İçeriği |
Satranç Tanımı Tarihsel Gelişimi Dünya ve Türkiye’de Satranç. Zihinsel antrenmanın faydaları. Satranç materyalleri. Taşların dizilimi ve kare adları. Kale, Fil ve Vezir Taşları hareketleri. Şah, At ve Piyon Taşları hareketleri, alışları ve özellikleri. Özel satranç hamlelerinden ROK ve terfi kavramları. Şah çekme durumunun incelenmesi. Pat ve Mat Basit Mat motifleri. Taktik ve stratejik satranç terimleri ve örnekleri. Temel oyun sonu bilgileri, temel açılış bilgileri. Temel oyun ortası bilgileri. Satranç teorilerinden örnekler |
Ders Kaynakları |
Olgun Kulaç (2006).Başlangıç Düzeyi Satranç Kaynak Kitabı. İş Bankası Yayınları.
Sergey Ivashchenko (2013) Satranç Okulu 1a, Satranç Kombinezonları Kılavuzu. 1. Basım. Çeviren Alper Efe Ataman. Analiz Yayıncılık. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Satrancın tarihi gelişimi ve yararları, FİDE Satranç Kuralları | Ders |
2 | Satranç tahtası, taşları ve taşların hareketi | Ders |
3 | Rok ve geçerken taş alma | Ders |
4 | Şah çekmek ve şah tehdidini ortadan kaldırmak | Ders |
5 | Mat | Ders |
6 | Beraberlik ve Pat | Ders |
7 | Notasyon | Ders |
8 | Ara Sınav Haftası | Ders |
9 | Mat, pat ve notasyon (tekrar) | Ders |
10 | Saldırı ve taş almak | Ders |
11 | Savunma yapmak | Ders |
12 | Kare kuralı | Ders |
13 | Satranç saati | Ders |
14 | Açılış türleri; İspanyol açılışı | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Satranç oyununun yararlarını sıralayabilir. | |||
Satranç oyununun kural ve ilkelerini açıklayabilir. | |||
Temel düzeyde satranç oynayabilir. | |||
Satranç oyunu hamlelerini uygulayabilir | |||
Farklı durumlarda stratejik düşünme yetisini kullanabilir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Satranç oyununun yararlarını sıralayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Satranç oyununun kural ve ilkelerini açıklayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Temel düzeyde satranç oynayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Satranç oyunu hamlelerini uygulayabilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Farklı durumlarda stratejik düşünme yetisini kullanabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |