EN
  • Anasayfa
  • SAY303 Sağlık Yönetiminde Kantitatif Teknikler (2024 - 2025 / 5. Yarıyıl)
  • EN
SAY303 - Sağlık Yönetiminde Kantitatif Teknikler
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Sağlık Yönetiminde Kantitatif Teknikler SAY303 5 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
SAĞLIK YÖNETİMİ
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Burhanettin UYSAL
Ders Veren Doç. Dr. Burhanettin UYSAL
Amaç

Mikro ve makro ölçekte karşılaşılabilecek doğrusal türdeki sayısal problemlerin karar değişkenlerini ve denklemlerini belirleyip çözen ve buna uygun doğru kararlar verebilen bireyler yetiştirmektir.

Ders İçeriği

Dersin içeriğini karar alma ortamı ve karar alma analizi, doğrusal programlama, duyarlılık analizi, şebeke ve ağ çözümlemeleri vb. ni içermektedir.

Ders Kaynakları Öztürk, Ahmet, (2005), Yöneylem Araştırması, Ekin Kitabevi, Bursa
SAĞLIK YÖNETİMİNDE KANTİTATİF TEKNİKLERİ DERS NOTLARI, Prof. Dr. Kamil ALAKUŞ
Açıldığı Öğretim Yılı 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Toplam 30
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %70
Toplam %70
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %30
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %70
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 3 14 42
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 20 1 20
Final Final 30 1 30
Toplam İş Yükü (Saat) 134
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,25
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Karar verme aşamaları ve karar ortamları Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme
2 Temel matris işlemleri Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme
3 Doğru denklemi ve doğrusal denklem sistemi Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme
4 Doğrusal programlama modelini kurma Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme
5 Doğrusal programlama modelinin grafik yöntemiyle çözümü Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme
6 Doğrusal programlama modelinin simpleks yöntemiyle çözümü Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme
7 İkililik (dualite) kuramı Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme
8 Duyarlılık analizi Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme
9 Ulaştırma problemleri ve çözüm teknikleri Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme
10 Atama problemlerinin çözümü Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme
11 Şebeke ve ağ çözümlemeleri Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme
12 Stok kontrol modelleri Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme
13 Markov zincirleri Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme
14 Oyun kuramı ve iki kişili sıfır toplamlı oyunlar Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Değişik karar ortamlarında beklenen değeri hesaplayabilme. Yazılı Sınav Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Ders Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma
İki kişilik ve sıfır toplamlı oyunlarda oyunun değerini bulabilmek Yazılı Sınav Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler
Optimum kapasite ve talep dengesini sağlayacak üretim miktarını belirleyici analizler yapmak Yazılı Sınav Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler
Bir projenin en erken ve en geç bitirilme sürelerini ve kritik olan eylem ve olaylarını bulabilmek. Yazılı Sınav Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler
Değişik karar ortamlarında beklenen değeri hesaplayabilme. Yazılı Sınav Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler
Doğrusal programlamaya yönelik karar değişkenlerini, amaç fonksiyonunu ve kısıtlayıcı denklemlerini kurabilme Yazılı Sınav Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Değişik karar ortamlarında beklenen değeri hesaplayabilme. 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
İki kişilik ve sıfır toplamlı oyunlarda oyunun değerini bulabilmek 4 4 4 5 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
Optimum kapasite ve talep dengesini sağlayacak üretim miktarını belirleyici analizler yapmak 4 4 4 5 4 5 4 4 5 4 5 4 5 4 5
Bir projenin en erken ve en geç bitirilme sürelerini ve kritik olan eylem ve olaylarını bulabilmek. 4 5 4 5 4 4 4 4 4 4 5 4 5 4 5
Değişik karar ortamlarında beklenen değeri hesaplayabilme. 4 5 4 4 4 4 4 4 4 5 5 5 5 4 5
Doğrusal programlamaya yönelik karar değişkenlerini, amaç fonksiyonunu ve kısıtlayıcı denklemlerini kurabilme 4 5 4 5 4 5 4 5 4 4 4 4 4 4 4