EN
  • Anasayfa
  • SAY325 Gönüllülük Çalışmaları (2024 - 2025 / 5. Yarıyıl)
  • EN
SAY325 - Gönüllülük Çalışmaları
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Gönüllülük Çalışmaları SAY325 5 2 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
SAĞLIK YÖNETİMİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Burhanettin UYSAL
Ders Veren Doç. Dr. Sabahat COŞKUN
Amaç

Bu dersi alan öğrencilerin Sivil Toplum ve Gönüllülük konusunda kavramsal yeterlilik kazandırmak ve bir STK profesyoneli veya gönüllüsü olarak daha verimli olabilmek için izleyecekleri stratejik bilgileri kazandırmaktır. Bunun yanında Dünya'da ve Türkiye'de gelişmekte olan Sivil toplum örgütlerinin çalışmaları incelenecektir.

Ders İçeriği

derste kısaca başta Gönüllülük çalışmaları ve Sivil tolum çalışmaları olmak üzere, günümüz dünyasında sivil toplum örgütlerin çalışma usul ve esaslarını, faaliyetlerini, tanıtım ve halkla ilişkiler bağlamında kendilerini topluma anlatabilmeleri ile ilgili stratejilerini göreceklerdir. bunların yanında çeşitli sivil toplum örgütlerinin kendi faaliyetlerini aktardıkları tecrübe paylaşımı olacaktır.

Ders Kaynakları Dersi veren öğretim üyesinin ders notları, önerilen kaynak kitaplar
E. Özgen,Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri, Mavi Ağaç Yayınları, 2007
KOTLER, Philip. Kurumsal Sosyal Sorumluluk, MediaCat Yayınları, İstanbul, 2006.
ÖZGEN, Ebru, Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri, Mavi Ağaç Yayınları,İstanbul, 2006.
Açıldığı Öğretim Yılı 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Ders Tanımı ve Amacı Ders
2 Uygulama Sınıf Dışı Çalışma
2 Uygulama Sınıf Dışı Çalışma
2 Uygulama Sınıf Dışı Çalışma
2 Uygulama Sınıf Dışı Çalışma
2 Uygulama Sınıf Dışı Çalışma
2 Uygulama Sınıf Dışı Çalışma
8 Vize sınavı Proje uygulamaları ara değerlendirme Sınıf Dışı Çalışma
2 Uygulama Sınıf Dışı Çalışma
2 Uygulama Sınıf Dışı Çalışma
2 Uygulama Sınıf Dışı Çalışma
2 Uygulama Sınıf Dışı Çalışma
2 Uygulama Sınıf Dışı Çalışma
2 Uygulama Sınıf Dışı Çalışma
15 Final sınavı Proje uygulamaları son değerlendirme Ders Sınıf Dışı Çalışma
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Kişisel, profesyonel ve toplumsal konuları belirlemede bağımsız düşüncenin, eleştirel analizin ve akıl yürütülmüş araştırmanın kullanımı Ödev / Proje Sınıf Dışı Çalışma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Sosyal sorumluluk teorilerinden ve etik çalışmalardan elde edilmiş becerileri ve bilgileri uygulayarak alınan kamusal ve profesyonel kararları  açıklayarak tanıtmak Ödev / Proje Sınıf Dışı Çalışma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Their social responsibility awareness and social competence can increase. Ödev / Proje Sınıf Dışı Çalışma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Sosyal Sorumluluk ile ilgili bilgi edinimi Ödev / Proje Sınıf Dışı Çalışma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Kişisel, profesyonel ve toplumsal konuları belirlemede bağımsız düşüncenin, eleştirel analizin ve akıl yürütülmüş araştırmanın kullanımı - - - - - - - - - - - - - - -
Sosyal sorumluluk teorilerinden ve etik çalışmalardan elde edilmiş becerileri ve bilgileri uygulayarak alınan kamusal ve profesyonel kararları  açıklayarak tanıtmak - - - - - - - - - - - - - - -
Their social responsibility awareness and social competence can increase. - - - - - - - - - - - - - - -
Sosyal Sorumluluk ile ilgili bilgi edinimi - - - - - - - - - - - - - - -