Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Halk Sağlığı | SAY330 | 6 | 1 + 2 | 5,0 |
Birim Bölüm | SAĞLIK YÖNETİMİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Sabahat COŞKUN |
Ders Veren | |
Amaç |
Toplumun ve başvuranın sağlığını korumak, geliştirmek, sağlık hizmetlerini doğru bir şekilde kullanmasını sağlamak, halk sağlığı yaklaşımını, çalışma alanlarını, sağlık sorunlarına halk sağlığı bakış açısı için gereken bilgilere sahip öğrenciler yetiştirmek amaçlanmıştır. |
Ders İçeriği |
Halk Sağlığı/Halk Sağlığı ve Tarihsel Süreci Sağlık Hizmetlerinde Örgütlenme ve Tarihsel Süreci Toplum Kavramı, Toplumu Tanıma Bulaşıcı Hastalıklar Ana-Çocuk Sağlığı / 15-49 Yaş Kadın İzlemi Okul Sağlığı Hizmetleri Sağlıklı beslenme ve fiziksel aktivite Yaşlı Sağlığı ve Kronik hastalıklar Çevre Sağlığı İş Sağlığı ve Güvenliği Toplum Ruh Sağlığı Üreme sağlığı/aile planlaması Erken Tanı ve Taramalar Toplumsal cinsiyet ve Kadına Yönelik Şiddet konularını içerir. |
Ders Kaynakları |
Halk Sağlığında Temel Bilgiler, Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Çağatay Güler ve Levent Akın
Temel Halk Sağlığı, Akademisyen Kitabevi, Ferdi Tanır, Hakan Demirhindi |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 5 | 5 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 1 | 5 | 5 |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 1 | 4 | 4 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 20 | 1 | 20 |
Final | Final | 40 | 1 | 40 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 40 | 1 | 40 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 132 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,18 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Halk Sağlığı/Halk Sağlığı ve Tarihsel Süreci | Ders |
2 | Sağlık Hizmetlerinde Örgütlenme ve Tarihsel Süreci | Ders |
3 | Toplum Kavramı, Toplumu Tanıma | Ders |
4 | Bulaşıcı Hastalıklar | Ders |
5 | Ana-Çocuk Sağlığı / 15-49 Yaş Kadın İzlemi | Ders |
6 | Okul Sağlığı Hizmetleri Sağlıklı beslenme ve fiziksel aktivite | Ders |
7 | Yaşlı Sağlığı ve Kronik hastalıklar | Ders |
8 | ARA SINAV | Ders |
9 | Çevre Sağlığı | Ders |
10 | İş Sağlığı ve Güvenliği | Ders |
11 | Toplum Ruh Sağlığı | Ders |
12 | Üreme sağlığı/aile planlaması | Ders |
13 | Erken Tanı ve Taramalar | Ders |
14 | Toplumsal cinsiyet ve Kadına Yönelik Şiddet | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Halk Sağlığı alanında temel kavramları tanımlar | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Toplumsal açıdan önemli ve öncelikli konulara karar verir | Yazılı Sınav | Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Sağlığı geliştirme uygulamalarını ve koruyucu sağlık hizmetlerini örneklendirir. Ruhsal ve sosyal açıdan sağlıklı olma kavramlarını tanımlar. | Ödev / Proje | Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Bulaşıcı hastalıklarla mücadeleye ilişkin korunma yöntemlerini tanımlar. Üreme sağlığı kavramını tanımlar ve aile planlaması yöntemlerini açıklar. | Yazılı Sınav | Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması | Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Beslenme durumunun iyileştirilmesine yönelik programları anlatır. | Ödev / Proje | Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Halk Sağlığı alanında temel kavramları tanımlar | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Toplumsal açıdan önemli ve öncelikli konulara karar verir | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 |
Sağlığı geliştirme uygulamalarını ve koruyucu sağlık hizmetlerini örneklendirir. Ruhsal ve sosyal açıdan sağlıklı olma kavramlarını tanımlar. | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 5 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Bulaşıcı hastalıklarla mücadeleye ilişkin korunma yöntemlerini tanımlar. Üreme sağlığı kavramını tanımlar ve aile planlaması yöntemlerini açıklar. | 3 | 3 | 3 | 4 | 5 | 5 | 3 | 5 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Beslenme durumunun iyileştirilmesine yönelik programları anlatır. | 3 | 3 | 3 | 4 | 5 | 5 | 3 | 5 | 3 | 4 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 |