EN
  • Anasayfa
  • SAY330 Halk Sağlığı (2024 - 2025 / 6. Yarıyıl)
  • EN
SAY330 - Halk Sağlığı
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Halk Sağlığı SAY330 6 1 + 2 5,0 Pdf
Birim Bölüm
SAĞLIK YÖNETİMİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze eğitim
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Sabahat COŞKUN
Ders Veren
Amaç

Toplumun ve başvuranın sağlığını korumak, geliştirmek, sağlık hizmetlerini doğru bir şekilde kullanmasını sağlamak, halk sağlığı yaklaşımını, çalışma alanlarını, sağlık sorunlarına halk sağlığı bakış açısı için gereken bilgilere sahip öğrenciler yetiştirmek amaçlanmıştır.

Ders İçeriği

Halk Sağlığı/Halk Sağlığı ve Tarihsel Süreci Sağlık Hizmetlerinde Örgütlenme ve Tarihsel Süreci Toplum Kavramı, Toplumu Tanıma Bulaşıcı Hastalıklar Ana-Çocuk Sağlığı / 15-49 Yaş Kadın İzlemi Okul Sağlığı Hizmetleri Sağlıklı beslenme ve fiziksel aktivite Yaşlı Sağlığı ve Kronik hastalıklar Çevre Sağlığı İş Sağlığı ve Güvenliği Toplum Ruh Sağlığı Üreme sağlığı/aile planlaması Erken Tanı ve Taramalar Toplumsal cinsiyet ve Kadına Yönelik Şiddet konularını içerir.

Ders Kaynakları Halk Sağlığında Temel Bilgiler, Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Çağatay Güler ve Levent Akın
Temel Halk Sağlığı, Akademisyen Kitabevi, Ferdi Tanır, Hakan Demirhindi
Açıldığı Öğretim Yılı 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 5 5
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 1 5 5
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Saha / Arazi Çalışması 1 4 4
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 1 4 4
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 20 1 20
Final Final 40 1 40
Uygulama 1 Uygulama 1 40 1 40
Toplam İş Yükü (Saat) 132
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,18
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Halk Sağlığı/Halk Sağlığı ve Tarihsel Süreci Ders
2 Sağlık Hizmetlerinde Örgütlenme ve Tarihsel Süreci Ders
3 Toplum Kavramı, Toplumu Tanıma Ders
4 Bulaşıcı Hastalıklar Ders
5 Ana-Çocuk Sağlığı / 15-49 Yaş Kadın İzlemi Ders
6 Okul Sağlığı Hizmetleri Sağlıklı beslenme ve fiziksel aktivite Ders
7 Yaşlı Sağlığı ve Kronik hastalıklar Ders
8 ARA SINAV Ders
9 Çevre Sağlığı Ders
10 İş Sağlığı ve Güvenliği Ders
11 Toplum Ruh Sağlığı Ders
12 Üreme sağlığı/aile planlaması Ders
13 Erken Tanı ve Taramalar Ders
14 Toplumsal cinsiyet ve Kadına Yönelik Şiddet Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Halk Sağlığı alanında temel kavramları tanımlar Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Toplumsal açıdan önemli ve öncelikli konulara karar verir Yazılı Sınav Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Sağlığı geliştirme uygulamalarını ve koruyucu sağlık hizmetlerini örneklendirir. Ruhsal ve sosyal açıdan sağlıklı olma kavramlarını tanımlar. Ödev / Proje Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Bulaşıcı hastalıklarla mücadeleye ilişkin korunma yöntemlerini tanımlar. Üreme sağlığı kavramını tanımlar ve aile planlaması yöntemlerini açıklar. Yazılı Sınav Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Beslenme durumunun iyileştirilmesine yönelik programları anlatır. Ödev / Proje Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Halk Sağlığı alanında temel kavramları tanımlar 3 3 3 3 3 3 4 5 3 3 3 3 3 3 3
Toplumsal açıdan önemli ve öncelikli konulara karar verir 3 4 4 3 3 3 3 5 3 3 4 4 4 3 3
Sağlığı geliştirme uygulamalarını ve koruyucu sağlık hizmetlerini örneklendirir. Ruhsal ve sosyal açıdan sağlıklı olma kavramlarını tanımlar. 4 4 3 3 4 3 3 5 3 5 3 3 3 3 3
Bulaşıcı hastalıklarla mücadeleye ilişkin korunma yöntemlerini tanımlar. Üreme sağlığı kavramını tanımlar ve aile planlaması yöntemlerini açıklar. 3 3 3 4 5 5 3 5 3 4 3 3 3 3 3
Beslenme durumunun iyileştirilmesine yönelik programları anlatır. 3 3 3 4 5 5 3 5 3 4 3 3 2 3 3