Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sağlığın Geliştirilmesi | SAY421 | 7 | 2 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | SAĞLIK YÖNETİMİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Sabahat COŞKUN |
Ders Veren | Doç. Dr. Sabahat COŞKUN |
Amaç |
Sağlığı geliştirme kavramı ve sağlığı geliştirme stratejileri ile ilgili temel düzeyde bilgi sağlayarak, öğrencinin olumlu sağlık davranışlarına sahip olması konusunda farkındalık kazanmasıdır. |
Ders İçeriği |
Bu ders; Sağlıkla ilgili temel kavramlar ve sağlık tanımları, Sağlık eğitimi, sağlığı koruma ve geliştirme kavramları, Sağlığı Geliştirme ile ilgili Kuram ve Modeller, Uygulamada Kullanımı (araştırma örnekleri), Okul-Çocuk Sağlığını Geliştirme Programları, İş Sağlığını Geliştirme Programları, Risk Gruplarında Sağlığı Geliştirme, Kadın Sağlığının Geliştirilmesi Yaşlı Sağlığının Geliştirilmesi Sağlıklı Yaşam Biçimi Davranışları –Beslenme, Sağlıklı Yaşam Biçimi Davranışları-Tütün/Alkol/Madde Kullanımı, Sağlıklı Yaşam Biçimi Davranışları-Fiziksel Aktivite, Sağlıklı Yaşam Biçimi Davranışları-Stres Yönetimi konularını içermektedir. |
Ders Kaynakları |
Ayaz-Alkaya S. (2017).Sağlığın Geliştirilmesi, , Ankara: Hedef CS Basın Yayın,
Pender NJ, Murdaugh CL, Parsons MA. (2025). Health promotion in nursing, New Jersey: Pearson Education, |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 12 | 24 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 2 | 2 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 1 | 2 | 2 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 2 | 2 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 40 | 1 | 40 |
Final | Final | 60 | 1 | 60 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 132 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,18 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Sağlıkla ilgili temel kavramlar ve sağlık tanımları | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
2 | Sağlık eğitimi, sağlığı koruma ve geliştirme kavramları | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
3 | Sağlığı Geliştirme ile ilgili Kuram ve Modeller, Uygulamada Kullanımı (araştırma örnekleri), | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
3 | Sağlığı Geliştirme ile ilgili Kuram ve Modeller, Uygulamada Kullanımı (araştırma örnekleri), | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
5 | Okul-Çocuk Sağlığını Geliştirme Programları | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
6 | İş Sağlığını Geliştirme Programları | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
7 | Risk Gruplarında Sağlığı Geliştirme | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
8 | Ara sınav | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
9 | Kadın Sağlığının Geliştirilmesi | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
10 | Yaşlı Sağlığının Geliştirilmesi | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
11 | Sağlıklı Yaşam Biçimi Davranışları –Beslenme | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
12 | Sağlıklı Yaşam Biçimi Davranışları-Tütün/Alkol/Madde Kullanımı, | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
13 | Sağlıklı Yaşam Biçimi Davranışları-Fiziksel Aktivite | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
14 | Sağlıklı Yaşam Biçimi Davranışları-Stres Yönetimi | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sağlığı koruma ve geliştirme kavramlarını bilir | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Davranış değişim süreci ve etkileyen faktörleri açıklar. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Sağlıklı yaşam biçimi davranışları kazandırmaya yönelik olarak sağlık programlarını planlar | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Sağlıklı yaşam biçimi davranışları kazanmanın önemini bilir | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sağlığı koruma ve geliştirme kavramlarını bilir | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 4 | 4 |
Davranış değişim süreci ve etkileyen faktörleri açıklar. | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 4 | 4 |
Sağlıklı yaşam biçimi davranışları kazandırmaya yönelik olarak sağlık programlarını planlar | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 4 | 4 |
Sağlıklı yaşam biçimi davranışları kazanmanın önemini bilir | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 4 | 4 |