Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Çalışma Hayatında Mobbing | SAY420 | 8 | 2 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | SAĞLIK YÖNETİMİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Burhanettin UYSAL |
Ders Veren | |
Amaç |
Mobbing kavramı ve ortaya çıkışı hakkında detaylı bilgi edinmek, iş yerinde yaşanılan mobbing davranışlarını, nedenleri, sonuçları ve bunlarla başa çıkma yöntemlerini öğrenmek. Uygulama ile öğrenilenleri pekiştirmek. |
Ders İçeriği |
Çalışma hayatında karşılaşılan psikolojik sorunlar ve çözüm yolları, psikolojik taciz (mobbing) olgusu, psikolojik tacize yakın anlamlar içeren kavramlar, psikolojik tacizin nedenleri, süreci ve risk grupları ve psikolojik tacizle mücadelede hukukî altyapı. |
Ders Kaynakları |
Ders Notları ve İnternet Kaynakları
Ders Notları ve İnternet Kaynakları |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 15 | 1 | 15 |
Final | Final | 30 | 1 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 115 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,51 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Mobbingin ortaya çıkışı ve tarihi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
2 | Mobbing tanımı ve benzer kavramlar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
3 | İş yerinde psikolojik taciz nedenleri-kişisel nedenler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
4 | İş yerinde psikolojik taciz nedenleri-kurumsal nedenler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
5 | İş yerinde psikolojik taciz nedenleri-sosyal nedenler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
6 | Psikolojik taciz süreci | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
7 | İş yerinde psikolojik taciz davranışının yönü | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
8 | Ara sınav | Ders Tartışmalı Ders Grup Çalışması |
9 | İş yerinde psikolojik taciz davranışının sonuçları-mağdur ile ilgili sonuçlar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
10 | İş yerinde psikolojik taciz davranışının sonuçları-mağdurun ailesi ile ilgili sonuçlar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
11 | İş yerinde psikolojik taciz davranışının sonuçları-örgütsel ve toplumsal sonuçlar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
12 | İş yerinde psikolojik tacizle başa çıkma yolları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
13 | Mobbing mağdurunun başvurabileceği hukuki yollar | Ders Tartışmalı Ders Grup Çalışması |
14 | Ceza hukuku ve idare hukuku açısından psikolojik taciz | Ders Tartışmalı Ders Grup Çalışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Psikolojik Taciz Süreci, Ortaya Çıkışı Ve Nedenlerini Açıklayabilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Psikolojik Taciz Davranışının Yönünü Bilmek Ve Tarafları Açısından Durum Analizi Yapabilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Uluslararası Belgelerde Psikolojik Taciz Konusunu Açıklayabilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Yabancı Ülkelerdeki Hukuki Düzenlemeler Konusunu Açıklayabilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Türk Hukukunda Psikolojik Taciz Düzenlemeleri Ve Hukuka Başvuru Yollarını Yorumlayabilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Psikolojik Taciz Süreci, Ortaya Çıkışı Ve Nedenlerini Açıklayabilir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Psikolojik Taciz Davranışının Yönünü Bilmek Ve Tarafları Açısından Durum Analizi Yapabilir. | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Uluslararası Belgelerde Psikolojik Taciz Konusunu Açıklayabilir. | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Yabancı Ülkelerdeki Hukuki Düzenlemeler Konusunu Açıklayabilir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Türk Hukukunda Psikolojik Taciz Düzenlemeleri Ve Hukuka Başvuru Yollarını Yorumlayabilir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |