Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Psikolojiye Giriş | SHB103 | 1 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | SOSYAL HİZMET |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Hacer TAŞKIRAN TEPE |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Emre YILMAZ |
Amaç |
Dersin öğrencilerin temel psikoloji bilgilerini kazanabilmeleri ve kendi davranışlarına olduğu kadar başka insanların davranışlarına da şimdiye kadar alışagelmiş olduğu bakış ve açıklayış biçimlerinin ötesinde bilimsel ölçütler içerisinde bakabilme becerilerini geliştirebilmeleri şeklinde iki amacı bulunmaktadır. |
Ders İçeriği |
Psikoloji biliminin odağı, alt alanları ve gelişimi. Sosyal hizmette psikolojinin önemi. Duyum ve algı, duygu, heyecan, güdü, motivasyon, bilinç ve bellek, dikkat ve alışkanlık, öğrenme ve öğrenme ilkeleri, kişilik kavramı ve kişilik kuramları, kişilerarası ilişkiler gibi kavramlara yönelik içerikler yer almaktadır. |
Ders Kaynakları |
Morgan C. T. (2011). Psikolojiye Giriş. Konya: Eğitim Kitabevi Yayınları.
Cüceloğlu, D. (2016). İnsan ve Davranışı. Ankara: Remzi Kitabevi. Morris, C, G. (2002). Psikolojiyi Anlamak Psikolojiye Giriş. Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları. Morgan C. T. (2011). Psikolojiye Giriş. Konya: Eğitim Kitabevi Yayınları. Cüceloğlu, D. (2016). İnsan ve Davranışı. Ankara: Remzi Kitabevi. Morris, C, G. (2002). Psikolojiyi Anlamak Psikolojiye Giriş. Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları. Morgan C. T. (2011). Psikolojiye Giriş. Konya: Eğitim Kitabevi Yayınları. Cüceloğlu, D. (2016). İnsan ve Davranışı. Ankara: Remzi Kitabevi. Morris, C, G. (2002). Psikolojiyi Anlamak Psikolojiye Giriş. Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 57 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,24 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tanışma, ders içeriğinin ve dersin işleniş biçiminin açıklanması. | Ders |
2 | Psikolojinin tanımlanması, amacı, alt dalları, psikoloji ve sosyal hizmet ilişkisi | Ders |
3 | Psikolojide temel yaklaşımlar-1(Yapısalcılık, işlevselcilik, davranışçılık, psikoanalitik kuram,gestalt yaklaşımı, insancıl yaklaşım, bilişsel-davranışçı yaklaşım, sosyokültürel yaklaşım) | |
4 | Psikolojide temel yaklaşımlar-2(Yapısalcılık, işlevselcilik, davranışçılık, psikoanalitik kuram,gestalt yaklaşımı, insancıl yaklaşım, bilişsel-davranışçı yaklaşım, sosyokültürel yaklaşım) | Ders |
5 | Sosyal psikolojinin tartışılması, kuramlar, sosyal biliş, sosyal algı, toplumsal etki | Ders |
6 | Kişilik ve temel kişilik özellikleri | Ders |
7 | Değişim, kişilerarası ilişkiler, özgecilik, saldırganlık, tutumlar | Ders |
8 | Ara sınav | |
9 | İnsan davranışının temelleri | Ders |
10 | Endistrüyel psikoloji, örgüt psikolojisi | Ders |
11 | Gelişim psikolojisi-Psikososyal gelişim | |
12 | Öğrenme psikolojisi | Ders |
13 | Psikolojik bozukluklara-hastalıklara genel bakış-1 | Ders |
14 | Psikolojik bozukluklara-hastalıklara genel bakış-2-Genel değerlendirme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Günlük yaşamda insan davranışı ve insan ilişkilerine dair farkındalığı gelişir ve kavrayabilir. | |||
Sosyal hizmet-psikoloji ilişkisini kavrayabilir. | |||
Davranışın biyolojik ve sosyo-kültürel temellerini açıklayabilir. | |||
Psikoloji bilimine ait temel kuramların insan üzerindeki etkilerini kavrayabilir. | |||
Psikolojinin gelişimine katkı sağlayan kuramları açıklayabilir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Günlük yaşamda insan davranışı ve insan ilişkilerine dair farkındalığı gelişir ve kavrayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sosyal hizmet-psikoloji ilişkisini kavrayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Davranışın biyolojik ve sosyo-kültürel temellerini açıklayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Psikoloji bilimine ait temel kuramların insan üzerindeki etkilerini kavrayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Psikolojinin gelişimine katkı sağlayan kuramları açıklayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |