Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Kentimiz ve Kültürümüz | TOS141 | 1 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | SOSYAL HİZMET |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Gül KARAHAN ÇOBAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Kültür kavramı, kültür özellikleri, kültürel sınıflandırmalar, kültür karşılaştırmaları, örgütsel kültür, uluslararası kültür, alt kültür, sosyal sınıflar, ulusal kültür ve ulusal kültür değerlerimiz hakkı da detaylı bilgiye sahip olmak. |
Ders İçeriği |
1. KÜLTÜR KAVRAMI (GİRİŞ) 2. KÜLTÜRÜN ÖZELLİKLERİ 3. KÜLTÜRÜN FONKSİYONLARI 4. KÜLTÜR DEĞERLERİ 5. KÜLTÜR DEĞERLERİNİN BELİRLENMESİNDE ÖLÇÜTLER 6. KÜLTÜR VE İLETİŞİM 7. ALT KÜLTÜR 8. VİZE SINAVI 9. SOSYAL SINIFLAR 10. KÜLTÜR VE KÜRESELLEŞME ETKİLEŞİMİ 11. KÜLTÜR KARŞILAŞTIRMALARI 12. ÖRGÜTSEL KÜLTÜR VE ÖRGÜTSEL İKLİM 13. ULUSAL KÜLTÜRÜMÜZ VE YÖRESEL DEĞERLERİMİZ 14. ULUSLAR ARASI KÜLTÜR DEĞERLERİ 15. FİNAL SINAVI |
Ders Kaynakları |
Ders Notları
Kültür, İnci Erdoğan Tarakçı, Tüketici Davranışları (içinde), Nobel Akademik Yayıncılık, 2020. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 76 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,98 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | KÜLTÜR KAVRAMI (GİRİŞ) | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
2 | KÜLTÜRÜN ÖZELLİKLERİ | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
3 | KÜLTÜRÜN FONKSİYONLARI | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
4 | KÜLTÜR DEĞERLERİ | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
5 | KÜLTÜR DEĞERLERİNİN BELİRLENMESİNDE ÖLÇÜTLER | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
6 | KÜLTÜR VE İLETİŞİM | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
7 | ALT KÜLTÜR | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
8 | VİZE SINAVI | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
9 | SOSYAL SINIFLAR | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
10 | KÜLTÜR VE KÜRESELLEŞME ETKİLEŞİMİ | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
11 | KÜLTÜR KARŞILAŞTIRMALARI | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
12 | ÖRGÜTSEL KÜLTÜR VE ÖRGÜTSEL İKLİM | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
13 | 1ULUSAL KÜLTÜRÜMÜZ VE YÖRESEL DEĞERLERİMİZ | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
14 | ULUSLARARASI KÜLTÜR DEĞERLERİ | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
15 | FİNAL SINAVI | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Kültür ve kültürel özellikler hakkında bilgi sahibi olmak | |||
Kültürlerarası iletişim becerileri kazanmak | |||
Kültür karşılaştırmaları konusunda bilgi sahibi olmak | |||
Kültürel analiz ve değerlendirme yapabilme yetkinliği kazanmak | |||
Alt kültürler ve kültürel değerleri belirleme ölçütleri konusunda bilgi sahibi olmak ve farkındalık geliştirmek |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kültür ve kültürel özellikler hakkında bilgi sahibi olmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kültürlerarası iletişim becerileri kazanmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kültür karşılaştırmaları konusunda bilgi sahibi olmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kültürel analiz ve değerlendirme yapabilme yetkinliği kazanmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Alt kültürler ve kültürel değerleri belirleme ölçütleri konusunda bilgi sahibi olmak ve farkındalık geliştirmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |