Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Felsefe ve Eleştirel Düşünce | SHB108 | 2 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | SOSYAL HİZMET |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Ekrem SALTIK |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu amacı öğrencilerin felsefe ve eleştirel düşünce disiplininin temel kavramlarını ve eleştirel düşüncenin temel argümanlarını öğrenmelerini sağlamak ve yaşam üzerine felsefi bir tavır geliştirebilmeyi kazandırmaktır. |
Ders İçeriği |
Doğru ve mantıklı akıl yürütme süreçleri ile eleştirel düşünme disiplini üzerine farkındalık kazandırmak hedeflenmektedir. |
Ders Kaynakları |
- Aydın, Aysun & Bahar Murat Pehlivan (2019), Eleştirel Düşünme Sosyal Bilimler ve İletişim Perspektifi, Der Yayınları, İstanbul.
BOCHENSKİ, Felsefece Düşünmenin Yolları, Bilim ve Sanat Yayınları PLATON. (1992). Devlet. (Çev. Selahattin Eyüboğlu-M.Ali Cimcoz). Remzi Kitabevi, İstanbul. IŞIL BAYAR BRAVO. Tarihin Sonuna İlişkin Fikirler: Hegel, Marx, Fukuyama |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 48 | 1 | 48 |
Final | Final | 24 | 1 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 184 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,22 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Felsefe nedir? | Ders Tartışmalı Ders |
2 | ARİSTOTELES | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
3 | PLATON | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
4 | Ortaçağ | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
5 | Eleştirel Düşünme Nedir? | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
6 | Eleştirel Düşünmenin Kökenleri: felsefe, psikoloji ve eğitim | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
7 | Argümanların ana işlev ve hedefleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
8 | Ara Sınav | Ders |
9 | İkna etmek, Anlamak, Açıklamak, Gerekçelendirmek | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
10 | Eleştirel düşünmek: çok yönlü düşünmek | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
11 | Eleştirel düşünmek: sorgulamak | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
12 | Eleştirel düşünmek: gündelik yaşam | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
13 | Eleştirel düşünmek: geleceğe dair | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
14 | Sosyal hizmet, felsefe ve eleştirel düşünme | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
15 | Final Sınavı |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Felsefenin ve eleştirel düşüncenin temellerini bilir. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Eleştirel düşüncenin temel argümanlarını bilir | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Sosyal hizmet, felsefe ve eleştirel düşünme ilişkisini kurabilir | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Felsefenin ve eleştirel düşüncenin temellerini bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Eleştirel düşüncenin temel argümanlarını bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sosyal hizmet, felsefe ve eleştirel düşünme ilişkisini kurabilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |