Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Türkiye'nin Toplumsal Yapısı | SHB201 | 3 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | SOSYAL HİZMET |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Ekrem SALTIK |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Ekrem SALTIK |
Amaç |
Öğrencilerin günümüz Türkiye’sinin toplumsal, kültürel, sosyal ve ekonomik yapısını tarihsel bağlamı içinde kavramalarını ve böylece Türkiye’nin güncel toplumsal sorunlarını anlamalarını sağlamaktır. |
Ders İçeriği |
Osmanlı İmparatorluğu’ndan Türkiye Cumhuriyeti’ne sosyal yapının değişimi; Cumhuriyet döneminde Türkiye’nin toplumsal yapısının gelişme özellikleri; Türk modernleşmesinin özgül şartları; Türkiye’nin sosyo-demografik nüfus dağılımı; Türkiye’de toplumsal sınıflar ve toplumsal tabakalaşma, Türkiye’nin ekonomik yapısı ele alınmaktadır. |
Ders Kaynakları |
Zencirkıran, M (2016) Dünden Bugüne Türkiye’nin Toplumsal Yapısı, Dora Basım yayın.
Birsen Gökçe (2007), Türkiye’nin Toplumsal Yapısı ve Toplumsal Kurumlar, Ankara: Savaş yayınevi Emre Kongar (2004), 21. Yüzyılda Türkiye, İstanbul: Remzi Kitabevi |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 50 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 10 | 4 | 40 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 126 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,94 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tanışma, Ders içeriğinin öğrencilere tanıtılması | Tartışmalı Ders |
2 | Toplumsal Yapı Kavramı ve Toplumsal Yapı Kuramları | Tartışmalı Ders |
3 | Osmanlı Kimliği, Osmanlı Toplumsal Yapısının Ana Hatları | Tartışmalı Ders |
4 | Osmanlı Kimliği, Osmanlı Toplumsal Yapısının Ana Hatları II | Tartışmalı Ders |
5 | Osmanlı Modernleşme Dönemi ve Toplumsal Yapı | Tartışmalı Ders |
6 | Cumhuriyet Dönemi ve Toplumsal Yapı | Tartışmalı Ders |
7 | Toplumsal Değişmenin Aracı Olarak Türkiye’de Siyaset | Tartışmalı Ders |
8 | ARA SINAV | Ders Tartışmalı Ders |
9 | Türkiye'de Ekonomi Politikaları, Ekonomik Gelişme ve Çalışma Hayatı | Ders Tartışmalı Ders |
10 | Türkiye'de Göç Dinamikleri | Ders Tartışmalı Ders |
11 | Türkiye'de Kent ve Kentleşme Sorunları | Ders Tartışmalı Ders |
12 | Türkiye’de Aile Yapısı | Ders Tartışmalı Ders |
13 | Türkiye’de Toplumsal Cinsiyet Meselesi | Ders Tartışmalı Ders |
14 | Küreselleşme ve Türkiye'ye Yansıması | Ders Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Toplumsal yapı kavramını açıklayabilir. Toplumsal yapı kuramlarını bilir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Türkiye’nin toplumsal yapısını tarihsel sosyolojik bir perspektiften değerlendirir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Türkiye’nin coğrafi ve demografik yapısını tanımlar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Osmanlı toplumsal yapı ve kültürünün modern Türkiye’nin oluşumuna etkilerini açıklayabilir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Osmanlı Devletinin ve modern Türkiye’nin ekonomik yapılarının toplumsal ilişkiler üzerindeki etkilerini yorumlayabilir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Toplumsal yapı kavramını açıklayabilir. Toplumsal yapı kuramlarını bilir. | 4 | 1 | 3 | 5 | 3 | 1 | 1 | 1 | 3 | 4 | 4 | 1 | 2 | 5 | 1 | - |
Türkiye’nin toplumsal yapısını tarihsel sosyolojik bir perspektiften değerlendirir. | 5 | 1 | 5 | 5 | 4 | 1 | 1 | 2 | 3 | 4 | 4 | 1 | 3 | 5 | 1 | - |
Türkiye’nin coğrafi ve demografik yapısını tanımlar. | 5 | 1 | 5 | 5 | 4 | 1 | 1 | 1 | 3 | 4 | 5 | 1 | 3 | 5 | 1 | - |
Osmanlı toplumsal yapı ve kültürünün modern Türkiye’nin oluşumuna etkilerini açıklayabilir. | 5 | 1 | 5 | 5 | 4 | 1 | 1 | 1 | 3 | 3 | 4 | 1 | 4 | 5 | 1 | - |
Osmanlı Devletinin ve modern Türkiye’nin ekonomik yapılarının toplumsal ilişkiler üzerindeki etkilerini yorumlayabilir. | 5 | 1 | 5 | 5 | 4 | 1 | 1 | 1 | 3 | 3 | 4 | 1 | 4 | 5 | 1 | - |