Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İnsan Hakları ve Sosyal Hizmet | SHB207 | 3 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | SOSYAL HİZMET |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | Doç. Dr. Gizem ÇELİK ÖZKAN |
Amaç |
Dersin amacı öğrencilerin, İnsan haklarının sosyal hizmet mesleği açısından taşıdığı anlam ve önemini kavraması, insan hakları konusunda bilgi sahibi olması ve insan hakları konusunda duyarlılık kazanmalarıdır. |
Ders İçeriği |
İnsan hakları ile ilgili temel kavramlar, Aydınlanma düşüncesi, insan haklarının tarihsel ve felsefi temelleri, İnsan haklarının sınıflandırılması, birinci, ikinci üçüncü ve dördüncü kuşak insan hakları, İnsan hakları hukuku ve temel ilkeleri, İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi’nin tanıtımı, İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi’nden türeyen diğer belgeler, İnsan haklarının korunması sorunu, ulusal ve uluslararası insan hakları savunma mekanizmaları, Hak temelli sosyal hizmet yaklaşımı, insan hakları sosyal hizmet ilişkisi, insan haklarının korunmasında sosyal hizmetin rolünü, Hak temelli sosyal hizmet yaklaşımını, insan hakları sosyal hizmet ilişkisini, İnsan haklarının korunmasında sosyal hizmetin rolünü, İnsan hakları ve sosyal adaleti, Sivil haklar ve özgürlükleri, siyasi hakları, Dezavantajlı grupların haklarını kapsar. |
Ders Kaynakları |
İnsan hakları ve Sosyal Hizmet (2004). Ankara: Sosyal Hizmet Uzmanları Derneği Yayını. Yayın No:004.
İnsan Hakları Eğiticileri İçin Başvuru Kitabı. (2014). İnsan Hakları Derneği Yayını Kuçuradi, İ.(2007). İnsan Hakları: Kavramları ve Sorunları, Ankara: Ankara:Türkiye Felsefe Kurumu Yayınları. Ife,J. (2017) İnsan Hakları ve Sosyal Hizmet, Ankara: Nika Yayinları. Taşğın, N.Ş,(2010). Sosyal Hizmetlere İnsan Haklarıyla Bakmak, Sosyal Hizmet Sempozyumu, Sosyal Kalkınma ve Sosyal Hizmetler, Bildiriler, Ankara Üniversitesi Yayınları. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tanışma, dersin ana hattı, rol ve sorumlulukların açıklanması, ödevin belirlenmesi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
2 | İnsan hakları ile ilgili temel kavramlar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
3 | Aydınlanma düşüncesi, insan haklarının tarihsel ve felsefi temelleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
4 | İnsan haklarının sınıflandırılması, birinci, ikinci üçüncü ve dördüncü kuşak insan hakları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
5 | İnsan hakları hukuku ve temel ilkeleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
6 | İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi’nin tanıtımı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
7 | İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi’nden türeyen diğer belgeler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
8 | Ara sınav | Ders |
9 | İnsan haklarının korunması sorunu, ulusal ve uluslararası insan hakları savunma mekanizmaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
10 | Hak temelli sosyal hizmet yaklaşımı, insan hakları sosyal hizmet ilişkisi, insan haklarının korunmasında sosyal hizmetin rolü (1) | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
11 | Hak temelli sosyal hizmet yaklaşımı, insan hakları sosyal hizmet ilişkisi, insan haklarının korunmasında sosyal hizmetin rolü (2) | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
12 | Öğrenci ödevlerinin sunumu (1) | Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Seminer Sözlü Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
13 | Öğrenci ödevlerinin sunumu (2) | Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Seminer Sözlü Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
14 | Öğrenci ödevlerinin sunumu (3) | Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Seminer Sözlü Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 |
---|