EN
  • Anasayfa
  • SHB209 Sosyal Hizmette Görüşme Teknikleri (2021 - 2022 / 3. Yarıyıl)
  • EN
SHB209 - Sosyal Hizmette Görüşme Teknikleri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Sosyal Hizmette Görüşme Teknikleri SHB209 3 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
SOSYAL HİZMET
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü
Ders Veren Doç. Dr. Gizem ÇELİK ÖZKAN
Amaç

Bu dersin amacı öğrencilerin sosyal hizmet alanında mesleki görüşme yapabilmelerine ilişkin olarak mesleki görüşmenin özelliklerini, unsurlarını, ilkelerini, aşamalarını, tekniklerini öğrenmelerini sağlamak; tekniklerin seçimi, sıralaması ve entegrasyonunu öğrenmelerini sağlamak; farklı müracaatçı gruplarıyla mesleki görüşme yapmayı öğrenmelerini sağlamak; sosyal hizmette görüşme ilke ve tekniklerine ilişkin olarak bilgi ve beceri repertuarlarını geliştirmek ve öğrendikleri tekniklerde uygulama deneyimi kazanmalarını sağlamaktır.

Ders İçeriği

Mesleki görüşmenin özellikleri, unsurları, ilkeleri, aşamaları, teknikleri; tekniklerin seçimi, sıralaması, entegrasyonunu ve farklı müracaatçı gruplarıyla mesleki görüşme.

Ders Kaynakları Alfred Kadushin, Çeviri: Özlem Karakuş-Yalçın Özdemir: Sosyal Hizmet Görüşme Teknikleri-Nika Yayınevi, Ankara.
Gönül Erkan: Sosyal Hizmette Mülakat, Şafak Matbaacılık.
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 14 14
Önceden planlanmış özel beceriler Rol Yapma / Drama 1 12 12
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 1 6 6
Önceden planlanmış özel beceriler Vaka Çalışması 1 6 6
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 8 8
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 14 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Final Final 3 1 3
Toplam İş Yükü (Saat) 78
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,06
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Mesleki Görüşmenin tanımı, özellikleri Ders Beyin Fırtınası
2 Mesleki görüşmenin unsurları Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası
3 Mesleki görüşmenin aşamaları Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası
4 Görüşmenin/ Mülakatın Sonlandırma Aşaması Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası
5 Sosyal hizmette görüşme ilke ve teknikleri Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası
6 Canlandırma Ders Sınıf Dışı Çalışma Rol Yapma / Drama Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası
7 Görüşme raporları, önemi, türleri Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Beyin Fırtınası
8 Ara sınav Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Beyin Fırtınası
9 Görüşmede Soru Sorma Becerisi Ders Sınıf Dışı Çalışma Rol Yapma / Drama Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası
10 Kayıt Tutma Ve Raporlaştırma Ders Sınıf Dışı Çalışma Rol Yapma / Drama Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası
11 Sosyal Hizmet Alanlarına Göre Görüşme Ve Raporlaştırma Süreçleri -Örnek Olay İncelemeleri -Sosyal İnceleme Raporları Ders Sınıf Dışı Çalışma Rol Yapma / Drama Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası
12 Farklı Müracaatçı Gruplarıyla Görüşme/ Mülakat -Çocuklarla Görüşme -Gençlerle Görüşme -Yaşlılarla Görüşme -Engellilerle Görüşme Ders Sınıf Dışı Çalışma Rol Yapma / Drama Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası
13 İsteksiz/Gönülsüz/Zor Müracaatçılarla Görüşme Ders Sınıf Dışı Çalışma Rol Yapma / Drama Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası
14 Mülakatta dinleme teknikleri Ders Sınıf Dışı Çalışma Rol Yapma / Drama Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Görüşme ilke ve tekniklerini yorumlayabilecektir. Yazılı Sınav Ders Sınıf Dışı Çalışma Rol Yapma / Drama Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Görüşme aşamalarını sınıflandırabilecektir. Yazılı Sınav Ders Sınıf Dışı Çalışma Rol Yapma / Drama Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Sosyal hizmet müdahalelerinde görüşme tekniklerini uygulayabilecektir. Yazılı Sınav Ders Sınıf Dışı Çalışma Rol Yapma / Drama Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Görüşmeleri raporlaştırabilecektir. Yazılı Sınav Ders Sınıf Dışı Çalışma Rol Yapma / Drama Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
Görüşme ilke ve tekniklerini yorumlayabilecektir. 0 5 0 5 0 0 0 3 0 0 3 0 0 0 5 -
Görüşme aşamalarını sınıflandırabilecektir. 0 0 0 5 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0 4 -
Sosyal hizmet müdahalelerinde görüşme tekniklerini uygulayabilecektir. 0 5 0 5 0 0 0 2 0 0 3 0 0 0 5 -
Görüşmeleri raporlaştırabilecektir. 0 5 0 5 0 0 0 5 0 0 2 0 0 0 5 -