Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sosyal Hizmette Görüşme Teknikleri | SHB209 | 3 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | SOSYAL HİZMET |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | Doç. Dr. Gizem ÇELİK ÖZKAN |
Amaç |
Bu dersin amacı öğrencilerin sosyal hizmet alanında mesleki görüşme yapabilmelerine ilişkin olarak mesleki görüşmenin özelliklerini, unsurlarını, ilkelerini, aşamalarını, tekniklerini öğrenmelerini sağlamak; tekniklerin seçimi, sıralaması ve entegrasyonunu öğrenmelerini sağlamak; farklı müracaatçı gruplarıyla mesleki görüşme yapmayı öğrenmelerini sağlamak; sosyal hizmette görüşme ilke ve tekniklerine ilişkin olarak bilgi ve beceri repertuarlarını geliştirmek ve öğrendikleri tekniklerde uygulama deneyimi kazanmalarını sağlamaktır. |
Ders İçeriği |
Mesleki görüşmenin özellikleri, unsurları, ilkeleri, aşamaları, teknikleri; tekniklerin seçimi, sıralaması, entegrasyonunu ve farklı müracaatçı gruplarıyla mesleki görüşme. |
Ders Kaynakları |
Alfred Kadushin, Çeviri: Özlem Karakuş-Yalçın Özdemir: Sosyal Hizmet Görüşme Teknikleri-Nika Yayınevi, Ankara.
Gönül Erkan: Sosyal Hizmette Mülakat, Şafak Matbaacılık. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Rol Yapma / Drama | 1 | 12 | 12 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 6 | 6 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 1 | 6 | 6 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 8 | 8 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 3 | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,06 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Mesleki Görüşmenin tanımı, özellikleri | Ders Beyin Fırtınası |
2 | Mesleki görüşmenin unsurları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası |
3 | Mesleki görüşmenin aşamaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası |
4 | Görüşmenin/ Mülakatın Sonlandırma Aşaması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası |
5 | Sosyal hizmette görüşme ilke ve teknikleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası |
6 | Canlandırma | Ders Sınıf Dışı Çalışma Rol Yapma / Drama Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
7 | Görüşme raporları, önemi, türleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Beyin Fırtınası |
8 | Ara sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Beyin Fırtınası |
9 | Görüşmede Soru Sorma Becerisi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Rol Yapma / Drama Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
10 | Kayıt Tutma Ve Raporlaştırma | Ders Sınıf Dışı Çalışma Rol Yapma / Drama Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
11 | Sosyal Hizmet Alanlarına Göre Görüşme Ve Raporlaştırma Süreçleri -Örnek Olay İncelemeleri -Sosyal İnceleme Raporları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Rol Yapma / Drama Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
12 | Farklı Müracaatçı Gruplarıyla Görüşme/ Mülakat -Çocuklarla Görüşme -Gençlerle Görüşme -Yaşlılarla Görüşme -Engellilerle Görüşme | Ders Sınıf Dışı Çalışma Rol Yapma / Drama Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
13 | İsteksiz/Gönülsüz/Zor Müracaatçılarla Görüşme | Ders Sınıf Dışı Çalışma Rol Yapma / Drama Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
14 | Mülakatta dinleme teknikleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Rol Yapma / Drama Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Görüşme ilke ve tekniklerini yorumlayabilecektir. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Rol Yapma / Drama Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Görüşme aşamalarını sınıflandırabilecektir. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Rol Yapma / Drama Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Sosyal hizmet müdahalelerinde görüşme tekniklerini uygulayabilecektir. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Rol Yapma / Drama Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Görüşmeleri raporlaştırabilecektir. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Rol Yapma / Drama Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Görüşme ilke ve tekniklerini yorumlayabilecektir. | 0 | 5 | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 | 0 | 5 | - |
Görüşme aşamalarını sınıflandırabilecektir. | 0 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 4 | - |
Sosyal hizmet müdahalelerinde görüşme tekniklerini uygulayabilecektir. | 0 | 5 | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 | 0 | 5 | - |
Görüşmeleri raporlaştırabilecektir. | 0 | 5 | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 5 | - |