Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İnsani Hizmet Örgütlerinde Gönüllü Çalışma | SHB251 | 3 | 2 + 1 | 5,0 |
Birim Bölüm | SOSYAL HİZMET |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Hacer TAŞKIRAN TEPE |
Ders Veren | |
Amaç |
Sosyal hizmet öğrencilerinin bir gönüllü kimliği ile yürüteceği bu çalışma sürecinde kendini tanıması, bilgi ve uygulama deneyimi kazanması ve becerilerini geliştirmesi, süpervizyon altında gönüllü çalışma deneyimi kazanması amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Bu dersin amacı sosyal hizmet öğrencilerinin tercih ettiği ve bölüm tarafından onaylanan bir insani hizmet kurum/kuruluşunda (merkezi/yerel/yerinden yönetim kuruluşları, sivil toplum örgütleri, uluslararası örgütlerin Türkiye temsilcilikleri vb.) gönüllü çalışma yapması, söz konusu alanı tanımaları, bu alana özgü sorun ve gereksinimleri anlamaları ve katkı vermeleridir. |
Ders Kaynakları |
Tutar, Hasan(2017) İnsanlar ve Örgütler, Degar Yayınları
Tutar, Hasan(2017) Örgüt Kültürü, Detay Yayıncılık |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 12 | 1 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,06 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tanışma, dersin kapsamını belirleme ve temel kavramlar | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
2 | İnsani Hizmet Örgütleri kavramının tanımı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
3 | İnsani Hizmet Örgütleri kavramının amacı, sorumlulukları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
4 | İnsani Hizmet Örgütleri kavramının özellikleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
5 | İnsani Hizmet Örgütlerinde insan kaynakları yönetimi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
6 | Gönüllülük | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
7 | İnsani Hizmet Örgütleri’nde gönüllü-profesyonel personelin çalışma ilişkileri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
8 | Ara sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
9 | Çeşitli ülkelerdeki sosyal hizmet uygulamalarında İnsani hizmet örgütlerinin incelenmesi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
10 | Uygulama sürecinde karşılaşılan etik problem ve açmazların vaka temelli tartışılması(I) | Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Saha / Arazi Çalışması |
11 | Uygulama sürecinde karşılaşılan etik problem ve açmazların vaka temelli tartışılması(II) | Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Saha / Arazi Çalışması |
12 | Uygulama sürecinde karşılaşılan etik problem ve açmazların vaka temelli tartışılması(III) | Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Saha / Arazi Çalışması |
13 | Uygulama sürecinde karşılaşılan etik problem ve açmazların vaka temelli tartışılması(IV) | Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Saha / Arazi Çalışması |
14 | Dersin genel değerlendirilmesi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sivil toplum örgütleri ve insani hizmet örgütleri arasındaki benzerlik ve farklılıkları açıklayabilir. | |||
Gönüllülük ve gönüllü çalışma kavramlarını açıklayabilir. | |||
Gönüllülerle çalışma konusunda gerekli bilgi ve becerileri kazanır. | |||
İnsani hizmet örgütlerinin yapısını, işleyişini ve personel yönetimini açıklar. | |||
Gönüllülükle ilgili etik tutum ve davranışları açıklar. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sivil toplum örgütleri ve insani hizmet örgütleri arasındaki benzerlik ve farklılıkları açıklayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Gönüllülük ve gönüllü çalışma kavramlarını açıklayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Gönüllülerle çalışma konusunda gerekli bilgi ve becerileri kazanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İnsani hizmet örgütlerinin yapısını, işleyişini ve personel yönetimini açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Gönüllülükle ilgili etik tutum ve davranışları açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |