EN
  • Anasayfa
  • SHB301 Grup Odaklı Sosyal Hizmet (2023-2024 / 5. Yarıyıl)
  • EN
SHB301 - Grup Odaklı Sosyal Hizmet
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Grup Odaklı Sosyal Hizmet SHB301 5 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
SOSYAL HİZMET
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Hacer TAŞKIRAN TEPE
Ders Veren Öğr. Gör. Nilgün DALİ
Amaç

Öğrencilere sosyal hizmetin müdahale yöntemlerinden biri olan grup çalışmasına dair bilgi ve becerisi kazandırmaktır.

Ders İçeriği

Sosyal hizmetin mezzo düzeydeki müdahale yöntemi olan grup odaklı sosyal hizmet dersine öncelikle kavramsal ve kuramsal çerçeve ile başlanmaktadır. Bu doğrultuda grup odaklı sosyal hizmetin tanımı, amaçları ve hedefleri, grup çalışmasında varsayımlar ve asgari koşullar, grup yapısı ve türleri, grup çalışmasının aşamaları ve grup çalışmasında çeşitli klinik konulara (süreç ve içerik, şimdi ve burada, ikilemler, kendini açma vb.) yer verilmektedir. Dersin ilerleyen haftalarında grup egzersizleri, lider ve üyeler ile grup dinamikleri konuları ağırlık kazanmaktadır. Ders grup odaklı sosyal hizmet müdahalesinin yapılandırılması ve grup çalışması örnek uygulamaları ile sonlandırılmaktadır.

Ders Kaynakları Yalom, I. (2002). Grup psikoterapisinin teori ve pratiği. İstanbul: Kabalcı Yayınları.
Duyan, V. (2010). Sosyal hizmet: temelleri, yaklaşımları, müdahale yöntemleri. Ankara: Sosyal Hizmet Uzmanları Genel Merkezi Yayınları, Yayın No: 16.
Naar, R. (1993). Grup psikoterapisine ilk adım. N.H. Şahin (Çev). Ankara: İmge Kitabevi.
Zastrow, C.H. (2009). Social work with groups. Brooks Cole Company: USA
Açıldığı Öğretim Yılı 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Tanışma, Dersin işleyiş ve ölçme-değelendirme hakkında bilgilendirme, Grup kavramı, grupların insan yaşamında önemi ve bir sosyal hizmet müdahale yöntemi olarak grup çalışmasına genel bir giriş Ders
2 Grup çalışmasının tanımı, amacı, hedefleri, türleri ve işlevi Ders
3 Grup çalışması için asgari koşullar ve varsayımlar, grup yapısını oluşturma Ders
4 Grup çalışmasında aşamalar ve seanslar, grup çalışmasında klinik konular-1: Süreç ve içerik, şimdi ve burada, grup dışı sosyalleşme Ders
5 Grup çalışmasında klinik konular -2: Geribildirim, yüzleşme, kendini açma, transferans ve karşı transferans, aktarım ve içgörü, bıktırıcı yorumlar Ders
6 Grup dinamiği ve grup egzersizleri Ders
7 Grup liderliği ve grup üyeliği Ders
8 Ara sınav Ders
9 Grup çalışmasında etik konular, ikilemler ve çözüm yolları Ders
10 Sosyal Hizmet bakış açısıyla grup çalışmasını ve aşamalarını yapılandırma Ders
11 Grup çalışması örnekleri (literatürden) Ders
12 Grup çalışması örnekleri (sınıf içi uygulamadan) Ders
13 Grup çalışmasının kayıt altına alınması ve rapor örnekleri Ders
14 Dersin genel değerlendirmesi Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Grup çalışmasının önemini ve bireyle çalışmadan farkını kavrayabilir. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Grup odaklı sosyal hizmet müdahalesini yapılandırma, uygulama bilgi ve becerisi kazanır. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Grup çalışmasında üyeler ile mesleki ilişki kurabilir, mesleki ilişkinin temel ilkelerine göre hareket edebilir. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Güçlü ve zayıf yönleriyle üyeleri, kendini ve grup sürecini değerlendirebilir. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Grup çalışmasını etkili yönetebilmek için liderlik bilgi ve becerilerine sahip olur. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
Grup çalışmasının önemini ve bireyle çalışmadan farkını kavrayabilir. - - - - - - - - - - - - - - - -
Grup odaklı sosyal hizmet müdahalesini yapılandırma, uygulama bilgi ve becerisi kazanır. - - - - - - - - - - - - - - - -
Grup çalışmasında üyeler ile mesleki ilişki kurabilir, mesleki ilişkinin temel ilkelerine göre hareket edebilir. - - - - - - - - - - - - - - - -
Güçlü ve zayıf yönleriyle üyeleri, kendini ve grup sürecini değerlendirebilir. - - - - - - - - - - - - - - - -
Grup çalışmasını etkili yönetebilmek için liderlik bilgi ve becerilerine sahip olur. - - - - - - - - - - - - - - - -