Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sokak Sosyal Hizmeti | SHB351 | 5 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | SOSYAL HİZMET |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Hacer TAŞKIRAN TEPE |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrencilerin toplumsal bir çevre olarak sokağı anlamaları, sokak sosyal hizmetine ilişkin bilgi ve sokakta yaşanan sosyal sorunların çözümüne yönelik müdahale için becerilere sahip olması amaçlanır. |
Ders İçeriği |
Toplumsal bir çevre olarak sokak, sokaktan gözlemler, sokak sosyal hizmetinin tanımı ve kapsamı, sokak sosyal hizmetinde hedef gruplar; sokak çocuğu olgusu, sokak çocuklarının sınıflandırılması, atık madde toplayan kişiler; evsizlik, kurumsal ve toplum temelli hizmetler, önleyici sokak çalışması, örnek sokak sosyal hizmeti uygulamaları, çocuk koruma sistemlerine ilişkin ulusal ve uluslararası yasal düzenlemeler. |
Ders Kaynakları |
Özdemir, U. (2010). Evsizlik ve Evsizlere genel Bakış. Toplum ve sosyal hizmet Dergisi, Cilt 21, sayı 2, 2.10.
Işıkhan, V. (2002). Kentlerin gölgesinde yaşayan evsizler. Ankara. Acar, H., Baykara Acar, Y. (2008). Başkentin karıncaları, Astık madde işçileri. Maya akademi, Ankara. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tanışma, Dersin ana çevresini tartışma, Dersle ilgili karşılıklı beklentilerin ifadesi, Ders kontratının oluşturulması | Ders |
2 | Sokak, ilk insandan sokağa (tarihsel, siyasal, kültürel, toplumsal değişim süreci) | Ders |
3 | Sokağın tarihi ve sokağın belirleyicileri, toplumsal değişim ve sonuçları | Ders |
4 | Sokağın oynağı rol ve paylaşımları, kentleşme süreci | Ders |
5 | Sokağın yaşantıları ya da yaşantıda sokak, Kentleşme ve ortaya çıkan yeni sosyal sorunlar, evsizlik | Ders |
6 | Sokak ve İnsan (Çocuklar, kadınlar, bağımlılar, çalışanlar vb) | Ders |
7 | Kurumsal ve toplum temelli hizmetler, Hükümet dışı kuruluşlar ve ilgili kurumlarla ilişkiler | Ders |
8 | Ara Sınav | Ders |
9 | Öğrenci projelerinin oluşturulması | Ders |
10 | Ulusal ve uluslararası yasal düzenlemeler | Ders |
11 | Sokak ve sosyal hizmet, kapsam ve içeriği | Ders |
12 | Sokak ve sosyal hizmet müdahalesi | Ders |
13 | Proje sunumları | Ders |
14 | Proje sunumları, dersin genel değerlendirmesi | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Toplumsal bir çevre olarak sokakta yaşananları öğrenir. | |||
Risk altındaki çocuklar, sokak çocukları konusunda bilgi sahip olur. | |||
Risk altındaki çocuklar, sokak çocukları konusunda bilgi sahip olur. | |||
Ulusal ve uluslararası yasal düzenlemeleri öğrenir. | |||
Sokak sosyal hizmetine ilişkin bilgi donanımına sahip olur. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Toplumsal bir çevre olarak sokakta yaşananları öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Risk altındaki çocuklar, sokak çocukları konusunda bilgi sahip olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Risk altındaki çocuklar, sokak çocukları konusunda bilgi sahip olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ulusal ve uluslararası yasal düzenlemeleri öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sokak sosyal hizmetine ilişkin bilgi donanımına sahip olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |