Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Yoksulluk ve Sosyal Hizmet | SHB308 | 6 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | SOSYAL HİZMET |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Sibel EZGİN AĞILLI |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu ders, yoksulluk olgusunu sosyolojik, ekonomik ve politik boyutlarıyla ele alarak sosyal hizmet disiplininin yoksullukla mücadeledeki rolünü tartışmayı amaçlamaktadır. Öğrenciler, yoksulluğun tarihsel gelişimini, nedenlerini ve sonuçlarını analiz ederek, dezavantajlı gruplarla çalışma ve sosyal politika üretimi konularında eleştirel bir bakış açısı geliştireceklerdir. |
Ders İçeriği |
Bu ders, yoksulluk olgusunu sosyolojik, ekonomik, kültürel ve politik boyutlarıyla ele almakta; yoksulluğun tarihsel gelişimi, nedenleri, ölçülmesi ve sonuçları üzerine kapsamlı bir değerlendirme sunmaktadır. Yoksulluğun kadınlar, çocuklar, engelliler ve yaşlılar gibi dezavantajlı gruplar üzerindeki etkileri incelenirken, sosyal dışlanma, sosyal sermaye, dayanışma ağları ve dijitalleşmenin yoksullukla ilişkisi tartışılmaktadır. |
Ders Kaynakları |
Dersin öğretim üyesi tarafından hazırlanan ders notları ve konu ile ilgili çeşitli makale ve kitaplar
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 5,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Giriş Dersi: Dersin Tanıtımı | Ders Tartışmalı Ders |
2 | Yoksulluk Tanımları ve İlgili Kavramlar | Ders Tartışmalı Ders |
3 | Tarihsel Süreçte Yoksulluk | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Tarihsel Süreçte Yoksulluk II | Ders Tartışmalı Ders |
5 | Yoksulluk ve Akıl Ruh Sağlığı | Ders Tartışmalı Ders |
6 | Yoksulluk ve Kadın | Ders Tartışmalı Ders |
7 | Yoksulluk ve Çocuk: Çocuk Yoksulluğu | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Ara Sınav | Ders |
9 | Engelli Yoksulluğu | Ders Tartışmalı Ders |
10 | Yaşlılık ve Yoksulluk | Ders Tartışmalı Ders |
11 | Medyada Yoksulluk Temsilleri | Ders Tartışmalı Ders |
12 | Dijitalleşme, Yoksulluk ve Sosyal Hizmet | Ders Tartışmalı Ders |
13 | Sosyal Dışlanma, Sosyal Sermaye ve Dayanışma Ağları | Ders Tartışmalı Ders |
14 | Türkiye'de Yoksullukla Mücadelede Güncel Politikalar ve Değerlendirme | Ders Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Yoksulluk kavramını ve türlerini tanımlar, temel ölçütleri açıklar. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Yoksulluğun tarihsel gelişimini ve yapısal nedenlerini analiz eder. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Yoksulluğun birey ve toplum üzerindeki sosyal, psikolojik ve ekonomik etkilerini değerlendirir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Dezavantajlı gruplar (kadınlar, çocuklar, engelliler, yaşlılar) açısından yoksulluk deneyimlerini karşılaştırır. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Sosyal hizmetin yoksullukla mücadeledeki rollerini ve müdahale modellerini uygular ve değerlendirir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Yoksulluk kavramını ve türlerini tanımlar, temel ölçütleri açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Yoksulluğun tarihsel gelişimini ve yapısal nedenlerini analiz eder. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Yoksulluğun birey ve toplum üzerindeki sosyal, psikolojik ve ekonomik etkilerini değerlendirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Dezavantajlı gruplar (kadınlar, çocuklar, engelliler, yaşlılar) açısından yoksulluk deneyimlerini karşılaştırır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Sosyal hizmetin yoksullukla mücadeledeki rollerini ve müdahale modellerini uygular ve değerlendirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |