EN
  • Anasayfa
  • SHB308 Yoksulluk ve Sosyal Hizmet (2025 - 2026 / 6. Yarıyıl)
  • EN
SHB308 - Yoksulluk ve Sosyal Hizmet
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Yoksulluk ve Sosyal Hizmet SHB308 6 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
SOSYAL HİZMET
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Sibel EZGİN AĞILLI
Ders Veren
Amaç

Bu ders, yoksulluk olgusunu sosyolojik, ekonomik ve politik boyutlarıyla ele alarak sosyal hizmet disiplininin yoksullukla mücadeledeki rolünü tartışmayı amaçlamaktadır. Öğrenciler, yoksulluğun tarihsel gelişimini, nedenlerini ve sonuçlarını analiz ederek, dezavantajlı gruplarla çalışma ve sosyal politika üretimi konularında eleştirel bir bakış açısı geliştireceklerdir.

Ders İçeriği

Bu ders, yoksulluk olgusunu sosyolojik, ekonomik, kültürel ve politik boyutlarıyla ele almakta; yoksulluğun tarihsel gelişimi, nedenleri, ölçülmesi ve sonuçları üzerine kapsamlı bir değerlendirme sunmaktadır. Yoksulluğun kadınlar, çocuklar, engelliler ve yaşlılar gibi dezavantajlı gruplar üzerindeki etkileri incelenirken, sosyal dışlanma, sosyal sermaye, dayanışma ağları ve dijitalleşmenin yoksullukla ilişkisi tartışılmaktadır.

Ders Kaynakları Dersin öğretim üyesi tarafından hazırlanan ders notları ve konu ile ilgili çeşitli makale ve kitaplar
Açıldığı Öğretim Yılı 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS 5,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Giriş Dersi: Dersin Tanıtımı Ders Tartışmalı Ders
2 Yoksulluk Tanımları ve İlgili Kavramlar Ders Tartışmalı Ders
3 Tarihsel Süreçte Yoksulluk Ders Tartışmalı Ders
4 Tarihsel Süreçte Yoksulluk II Ders Tartışmalı Ders
5 Yoksulluk ve Akıl Ruh Sağlığı Ders Tartışmalı Ders
6 Yoksulluk ve Kadın Ders Tartışmalı Ders
7 Yoksulluk ve Çocuk: Çocuk Yoksulluğu Ders Tartışmalı Ders
8 Ara Sınav Ders
9 Engelli Yoksulluğu Ders Tartışmalı Ders
10 Yaşlılık ve Yoksulluk Ders Tartışmalı Ders
11 Medyada Yoksulluk Temsilleri Ders Tartışmalı Ders
12 Dijitalleşme, Yoksulluk ve Sosyal Hizmet Ders Tartışmalı Ders
13 Sosyal Dışlanma, Sosyal Sermaye ve Dayanışma Ağları Ders Tartışmalı Ders
14 Türkiye'de Yoksullukla Mücadelede Güncel Politikalar ve Değerlendirme Ders Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Yoksulluk kavramını ve türlerini tanımlar, temel ölçütleri açıklar. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Yoksulluğun tarihsel gelişimini ve yapısal nedenlerini analiz eder. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Yoksulluğun birey ve toplum üzerindeki sosyal, psikolojik ve ekonomik etkilerini değerlendirir. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Dezavantajlı gruplar (kadınlar, çocuklar, engelliler, yaşlılar) açısından yoksulluk deneyimlerini karşılaştırır. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Sosyal hizmetin yoksullukla mücadeledeki rollerini ve müdahale modellerini uygular ve değerlendirir. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
Yoksulluk kavramını ve türlerini tanımlar, temel ölçütleri açıklar. - - - - - - - - - - - - - - - -
Yoksulluğun tarihsel gelişimini ve yapısal nedenlerini analiz eder. - - - - - - - - - - - - - - - -
Yoksulluğun birey ve toplum üzerindeki sosyal, psikolojik ve ekonomik etkilerini değerlendirir. - - - - - - - - - - - - - - - -
Dezavantajlı gruplar (kadınlar, çocuklar, engelliler, yaşlılar) açısından yoksulluk deneyimlerini karşılaştırır. - - - - - - - - - - - - - - - -
Sosyal hizmetin yoksullukla mücadeledeki rollerini ve müdahale modellerini uygular ve değerlendirir. - - - - - - - - - - - - - - - -
Ortalama Değer - - - - - - - - - - - - - - - -