Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Uluslararası Sosyal Hizmet | SHB451 | 7 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | SOSYAL HİZMET |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir. |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Gizem ÇELİK ÖZKAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Güncel gelişmeler ile uluslararası boyutta ortaya çıkan sosyal hizmet ihtiyaçları ve çalışmaları hakkında öğrencilere makro düzeyde bakış açısı kazandırmak ve yeni oluşmakta olan bu alanda çalışılması için gereken teorik altyapı ve beceri temelini oluşturmaktır. |
Ders İçeriği |
Ders kapsamında öğrencilerin uluslararası sosyal hizmeti anlamalarına kolaylık sağlamak amacıyla uluslararasılaşmanın düşünsel ve tarihsel temelleri açıklanacaktır. Bununla bağlantılı olarak uluslararası sosyal hizmetin ortaya çıkışı ve bunu hazırlayan etmenler üzerinden kavram olarak uluslararası sosyal hizmet ve içeriği anlatılacaktır. Uluslararası sosyal hizmet ile küresel sosyal politikalar, uluslararasılaşma ve dünyada sosyal devletin geleceği, ulusal ve uluslararası mevzuat arasındaki ilişkiye değinilecektir. Yine ders kapsamında uluslararası sosyal hizmetin çalışma alanlarından birkaçı olan; uluslararası göç ve neden olduğu sosyal sorunlar, toplumların artan etkileşimleri ve bağımlılıkları ile ilgili çatışma ve baskılar, yoksulluğun artışı ve küreselleşme ile ilgili nedenleri, yoksullukla uluslararası mücadele stratejileri, alternatif gelişme sistemlerinin katkıları, uluslararası çalışmalarda sivil toplumun etkisi ve katkıları, uluslararası sosyal düzenlemelere yer verilecektir. |
Ders Kaynakları |
Erath, P. ve Littlechild, B. (2016), Avrupa’da Sosyal Çalışma (16 Ülke Örneği), Sabev Yayınları: Ankara.
Hablemitoğlu, Ş., 2005. Küreselleşme: Düşlerden Gerçeklere. Toplumsal Dönüşüm Yayınları: 246, Araştırma İnceleme Dizisi:86, İstanbul. King, A.D., 1998. Küreselleşme ve Dünya Sistemi. (Çev: G. Seçkin) Bilim ve Sanat Yayınları, Ankara |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
2 | Uluslararasılaşmanın düşünsel ve tarihsel temelleri, Uluslararasılaşma ve dünyada sosyal devletin geleceği | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
3 | Toplumların artan etkileşimleri ve bağımlılıkları, toplumlararası çatışma ve baskılar | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
4 | Uluslararası sosyal hizmetin ortaya çıkışı ve bunu hazırlayan etmenler, Kavram olarak uluslararası sosyal hizmet | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
5 | Uluslararası sosyal hizmet alanında sosyal hizmet uzmanı: İşlev ve roller | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
6 | Uluslararası sosyal hizmet çalışma alanları ve vaka yönetimi | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
7 | Uluslararası göç ve neden olduğu sosyal sorunlar, göç ve uluslararası sosyal hizmet | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
8 | ARA SINAV | Problem Çözme |
9 | Yoksulluğun artışı, küreselleşmenin yoksullukla bağlantısı, yoksullukla uluslararası mücadele stratejileri | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
10 | Uluslararası sosyal sorunları önlemede sivil toplumun etkisi ve katkıları | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
11 | Uluslararası sosyal düzenlemeler, Uluslararası çalışmada mevzuat | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
12 | Vaka Örnekleri ve ders içi tartışma | Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması |
13 | Öğrenci sunumları (İskandinav ülkelerinde sosyal hizmet) | Tartışmalı Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer Sözlü |
14 | Öğrenci sunumları (ABD ve Kanada'da sosyal hizmet)ve Derse ilişkin genel değerlendirme | Tartışmalı Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sosyal Hizmet yönetim ve yönetim süreçleriyle ilgili dünya çapındaki uygulamalara dair bilgi sahibi olur | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanlarıyla ilgili dünyadaki uygulamalara dair bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanma yetkinliği geliştirir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Alanında edindiği bilgi ve becerileri dünyadaki uygulamalarla kıyaslayarak eleştirel bir bakışla değerlendirebilir, analiz ve sentez yapabilir. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Meslekler-disiplinler arası işbirliğini sağlayabilme ve farklı ekiplerle çalışabilme ve uluslararası mecralarda da sorumluluk alarak hizmetler geliştirme konusunda alt yapı kazanır. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sosyal Hizmet yönetim ve yönetim süreçleriyle ilgili dünya çapındaki uygulamalara dair bilgi sahibi olur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanlarıyla ilgili dünyadaki uygulamalara dair bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanma yetkinliği geliştirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Alanında edindiği bilgi ve becerileri dünyadaki uygulamalarla kıyaslayarak eleştirel bir bakışla değerlendirebilir, analiz ve sentez yapabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Meslekler-disiplinler arası işbirliğini sağlayabilme ve farklı ekiplerle çalışabilme ve uluslararası mecralarda da sorumluluk alarak hizmetler geliştirme konusunda alt yapı kazanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |