Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sosyal Hizmet Yönetimi | SHB409 | 7 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | SOSYAL HİZMET |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Gizem ÇELİK ÖZKAN Arş. Gör. Gülsüm ARSLAN |
Ders Veren | Öğr. Gör. Dr. İlknur KIRAN MORKOÇ |
Amaç |
Bu ders, öğrencilere sosyal hizmet örgütlerinin işleyişi konusunda bilgi sağlamak ve etkili bir sosyal hizmet yönetimi için nelerin gerekli olduğu hakkında bilgi vermek üzere tasarlanmıştır. Öğrencilerin sosyal hizmet alanındaki yönetim konularını hakkıyla kavramaları beklenmektedir. |
Ders İçeriği |
Dersin içeriğinde örgüt ve yönetim kavramı ve kuramları, sosyal hizmet örgütlerinin temel özellikleri ve türleri, yönetim ilkeleri ve boyutları, örgütsel çatışma ve örgütsel değişme, çağdaş yönetim anlayışının sosyal hizmete uyarlanması, yönetici olarak sosyal hizmet uzmanı gibi konular yer almaktadır. |
Ders Kaynakları |
Ustabaşı Gündüz, D. (2017) “Yeni Kamu Yönetimi Anlayışının Sosyal Hizmet Yönetimine Yansımaları”. Sosyal Hizmeti Yeniden Düşünmek (Ed. Tahir Emre Gencer ve İbrahim Cılga) içinde, ss: 171-188. Nika Yayınevi, Ankara.
Çetin, H. (2018) Sosyal Hizmet Yönetimi Bugünü ve Yarını. Nika Yayınevi, Ankara. Tuncay, T. (2005). “İnsani Hizmet Örgütlerinin Yönetiminde Bilişim Sistemleri”. Toplum ve Sosyal Hizmet. Cilt: 16, Sayı: 1, Hacettepe Üniversitesi İİBF Sosyal Hizmet Bölümü Yayını. Ankara Brody, R. ve Nair, M.D. (2020). Makro Sosyal Hizmet (Buz, S., Ayalp, M.C. Çeviri Editorler). Nika Yayinevi. Ankara. Akarcay Ulutas, D. (2017) “Sosyal Hizmet ve Yönetim Bakış Açısı” Sosyal Hizmeti Yeniden Düşünmek (Ed. Tahir Emre Gencer ve İbrahim Cılga) içinde, ss: 153-170. Nika Yayinevi, Ankara. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tanışma ve dersin çerçevesini tartışma. Yönetim kavramı, gelişimi, modern yönetim anlayışının kökenleri, yönetimin işlev ve rolleri. | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
2 | Örgüt ve yönetim kuramları -I | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
3 | Örgüt ve yönetim kuramları -II | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
4 | Yeni kamu yönetimi anlayışı ve sosyal hizmetler sistemine etkileri | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
5 | Türkiye’de kamu yönetimi sistemi | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
6 | İnsani hizmet örgütleri: Kapsam ve temel özellikler | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
7 | İnsani hizmet örgütleri: Kapsam ve temel özelliklerine dair örnek kurum (misafir konuşmacı) | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer Konuk Konuşmacı |
8 | Ara Sınav | Problem Çözme Beyin Fırtınası |
9 | İnsani Hizmet Örgütlerini Etkileyen Çevresel Faktörler | Ders Beyin Fırtınası |
10 | İnsani Hizmet Örgütlerinde Örgüt Kültürü ve Değerler | Ders Beyin Fırtınası |
11 | İnsani Hizmet Örgütlerinde Karar Alma: Liderlik, Katılım | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
12 | Stratejik Planlama | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
13 | İnsani Hizmet Örgütlerinde Çevresel Kaynakları Kullanma ve Fon Geliştirme | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
14 | Derse ilişkin genel değerlendirme | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenci, sosyal hizmet örgütlerinin temel özelliklerini ve yönetimin işlevlerini öğrenir. Çağdaş yönetim kuramları çerçevesinde sosyal hizmet örgütlerinde yönetimin ana unsurlarını kavrar. | Yazılı Sınav | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Öğrenci, sosyal hizmet örgütlerinde kalite yönetimi süreçlerini kavrar ve kaliteyi etkileyen faktörlerin detaylı bir analizini yapar. | Yazılı Sınav | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Öğrenci, sosyal hizmet örgütlerini etkileyen çevresel faktör ve unsurlara ilişkin detaylı bir anlayış geliştirir. | Yazılı Sınav | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Öğrenci, yönetici ve lider rolleri arasındaki farklıları kavrar, sosyal hizmet örgütlerinde iyi yönetim ilkelerini öğrenir. | Yazılı Sınav | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenci, sosyal hizmet örgütlerinin temel özelliklerini ve yönetimin işlevlerini öğrenir. Çağdaş yönetim kuramları çerçevesinde sosyal hizmet örgütlerinde yönetimin ana unsurlarını kavrar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci, sosyal hizmet örgütlerinde kalite yönetimi süreçlerini kavrar ve kaliteyi etkileyen faktörlerin detaylı bir analizini yapar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci, sosyal hizmet örgütlerini etkileyen çevresel faktör ve unsurlara ilişkin detaylı bir anlayış geliştirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci, yönetici ve lider rolleri arasındaki farklıları kavrar, sosyal hizmet örgütlerinde iyi yönetim ilkelerini öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |