Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sosyolojiye Giriş | SHİ103 | 1 | 4 + 0 | 6,0 |
Birim Bölüm | SOSYAL HİZMETLER |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Nilgün DALİ |
Ders Veren | Öğr. Gör. Nilgün DALİ Öğr. Gör. Yeliz GENÇER |
Amaç |
Öğrenciler sosyolojinin temel kavramlarını tanımlayarak toplumsal olgu ve olayları değerlendirebilir, toplumsal kurum ve yapıların temel özelliklerini açıklayabilir. |
Ders İçeriği |
Sosyolojinin temel kavramları, sosyolojinin tarihçesi, sosyoloji kuramları, sosyolojide araştırma yöntem ve teknikleri, aile, ekonomi, siyaset, din, eğitim gibi temel toplumsal kurumları, kentleşme, suç ve hukuk, nüfus ve göç, bilim ve teknoloji, savaş gibi konuları içermektedir. |
Ders Kaynakları |
Sosyolojiye Giriş- Enver Özkalp
Sosyolojiye Giriş - Gönül İçli Sosyoloji - Halil İbrahim Bahar |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 4 | 14 | 56 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 156 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 6,12 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Sosyolojiye Giriş | Ders |
2 | Sosyolojide Temel Yaklaşımlar | Ders |
3 | Sosyolojide Araştırma Yöntemleri | Ders |
4 | Kültür | Ders Tartışmalı Ders |
5 | Toplumsallaşma | Ders Tartışmalı Ders |
6 | Aile | Ders Tartışmalı Ders |
7 | Ekonomi | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Eğitim | Ders Tartışmalı Ders |
9 | Din | Ders Tartışmalı Ders |
10 | Siyasal Kurumlar | Ders Tartışmalı Ders |
11 | Toplumsal Gruplar | Ders Tartışmalı Ders |
12 | Toplumsal Tabakalaşma ve Değişme | Ders Tartışmalı Ders |
13 | Suç ve Toplum | Ders Tartışmalı Ders |
14 | Bilim Teknoloji ve Çevre | Ders Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sosyolojiyi tanımlayabilir ve sosyolojinin temel kavramlarını açıklayabilirler. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Aile, Eğitim, Ekonomi, Siyaset, Din, Kentleşme, Suç ve hukuk, Bilim ve Teknoloji ile ilgili temel kavramları tanımlayabilir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Sosyolojide yer alan temel yaklaşımları açıklayabilirler. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Toplumsal tabakalaşma kavramını tanımlayabilir ve toplumsa tabakalaşma çeşitlerini açıklayabilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Sosyoloji biliminin nasıl ortaya çıktığını özetleyebilirler. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sosyolojiyi tanımlayabilir ve sosyolojinin temel kavramlarını açıklayabilirler. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Aile, Eğitim, Ekonomi, Siyaset, Din, Kentleşme, Suç ve hukuk, Bilim ve Teknoloji ile ilgili temel kavramları tanımlayabilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Sosyolojide yer alan temel yaklaşımları açıklayabilirler. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Toplumsal tabakalaşma kavramını tanımlayabilir ve toplumsa tabakalaşma çeşitlerini açıklayabilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Sosyoloji biliminin nasıl ortaya çıktığını özetleyebilirler. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |